21 juni 2009 | zoekmachine optimalisatie | 0 Reacties
Soms is een kort bericht waardevoller dan een lang en degelijk artikel. Met name in een tijd waar onze aandachtsspanne afneemt door mediafragmentatie en diensten zoals Twitter. In dit artikel vond ik een eenvoudige maar duidelijke tabel die aangeeft wat een... Lees meer
9 juni 2009 | Congres & Evenement | 0 Reacties
Volgende week donderdag, 18 juni, vindt de 2e Search Marketing Thursday plaats. De Search Marketing Thursday is een initiatief van de Taskforce Search van het IAB met als belangrijkste doelstelling het vergroten van de kennis in de markt over de toepassingen en het... Lees meer
3 juni 2009 | zoekmachine optimalisatie | 0 Reacties
Nofollow? Paid Links? PageRank sculpting? Hieronder mijn uitleg en een overzicht van een belangrijke ontwikkeling: Google gaat de waarde van nofollow devalueren. Achtereenvolgens beschrijf ik de volgende onderwerpen: Wat is nofollow? Wat is PageRank Sculpting? Wat... Lees meer
29 mei 2009 | zoekmachine optimalisatie | 0 Reacties
Zoals je misschien al wist, bijvoorbeeld via Twitter, was ik begin vorige week bij het zoekmachinemarketing congres Search Marketing Expo (SMX) in Londen. In november vorig jaar was ik ook bij SMX Londen en dit jaar vond ik het niveau nog hoger. Vorig jaar schreef ik... Lees meer
28 mei 2009 | webanalytics | 0 Reacties
Vandaag was ik aanwezig bij de 2e editie van het Webanalytics congres. Het programma bevatte interessante sessies en sprekers. Waar vorig jaar webanalytics evangelist van Google, Avinash Kaushik, de keynote presentatie verzorgde, was het vandaag de eer aan... Lees meer
20 mei 2009 | Google | 1 Reactie
Op 14 mei jl. had Google nogal wat problemen. Diverse diensten, waaronder Gmail, YouTube en de zoekmachine zelf waren slecht tot nauwelijks bereikbaar, met name in de VS. (Eerder dit jaar blunderde Google ook al door het hele internet als spam aan te merken.) Vorige... Lees meer
15 mei 2009 | zoekmachine optimalisatie | 0 Reacties
Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van zoekmachineoptimalisatie sinds zoekmachines de linkstructuur van het internet zijn gaan gebruiken om de relatieve ‘belangrijkheid’ van webpagina’s te bepalen. De linkbuilding ‘economie’ is met... Lees meer
6 mei 2009 | Trends & Ontwikkelingen | 0 Reacties
De IAB Taskforce Search is lekker op dreef. Nadat onlangs de zoekmachinemarketing events Search Marketing Thursday zijn gelanceerd, komt de werkgroep nu met een Gedragscode Zoekmachinemarketing. (Natuurlijk ben ik als bestuurslid van de IAB Taskforce Search... Lees meer
3 mei 2009 | Persoonlijk | 0 Reacties
De laatste tijd kom ik nauwelijks toe aan bloggen. Zowel hier op EdWords.nl als op EduardBlacquiere.com (of andere blogs waar ik schrijf). En daar baal ik van. Maar om jullie toch een teken van leven te geven, hierbij een korte post. Allereerst is lekker druk op... Lees meer
16 april 2009 | Congres & Evenement | 0 Reacties
De 2 jaar geleden opgerichte werkgroep zoekmachinemarketing van het IAB, bekend als de IAB Taskforce Search, start op 23 april a.s. met het zoekmachinemarketing event “Search Marketing Thursday“. Deze eerste Search Marketing Thursday vindt plaats van... Lees meer
16 april 2009 | Congres & Evenement | 0 Reacties
Het zal je niet zijn ontgaan dat zoekmachinemarketing congres Search Engine Strategies vorige maand voor het eerst in Nederland was en dat ik de openingspresentatie mocht geven. Er was al een video-opname gemaakt van mijn presentatie, maar er is nu een 2e video... Lees meer
17 maart 2009 | Congres & Evenement | 0 Reacties
Zoals ik al aankondigde in “Search Engine Strategies komt naar Amsterdam!” en “Voorproefje van mijn presentatie op SES Amsterdam” had ik vandaag de eer om als spreker het zoekmachinemarketing congres SES Amsterdam te openen. Ik behandel de... Lees meer
9 maart 2009 | Congres & Evenement | 0 Reacties
Op dit moment heb ik het even behoorlijk druk. En ik baal ervan dat ik daardoor te weinig aan bloggen toe kom, waarvoor excuses! Ik probeer echter wel zoveel mogelijk interessante artikelen te delen via Twitter. Naast veel leuke en uitdagende projecten op het werk,... Lees meer
28 februari 2009 | Google | 1 Reactie
Vorige maand presenteerde Google de resultaten over het 4e kwartaal van 2008. Het 4e kwartaal is wat omzet betreft het beste kwartaal van Google tot nu toe. De totale omzet van Google in 2008 is hiermee uitgekomen op bijna $21,8 miljard, een stijging van 31% t.o.v. de... Lees meer
24 februari 2009 | Persoonlijk | 0 Reacties
Mijn achternaam is niet echt makkelijk, dat geef ik direct toe. Het gebeurt dus nog weleens dat mensen mijn achternaam niet goed weten te spellen. Maar dat geeft niet! Want Google snapt dat je naar mij op zoek bent 🙂 Merk op dat Google sinds kort al direct enkele... Lees meer
23 februari 2009 | Trends & Ontwikkelingen | 0 Reacties
Alain Sadon vroeg me om op zijn SEOguru forum enkele vragen te beantwoorden, opgesteld door Bart Laugs (student Media and Entertainment aan de Hogeschool Breda), over de toekomst van zoekmachines. Onlangs beloofde ik nog in “Zoekmachinemarketing trends 2008, had... Lees meer
21 februari 2009 | yahoo, zoekmachine adverteren | 0 Reacties
“Blended Search” (Google noemt het Universal Search), waarbij andere soorten content dan tekst in de zoekresultaten terugkomen, is wat mij betreft één van de belangrijkste ontwikkelingen in zoekmachine-land. Blended/Universal Search heeft alleen invloed op... Lees meer
31 januari 2009 | Google | 0 Reacties
Vanmiddag was Google’s zoekmachine stuk. Wereldwijd! Bij elke zoekopdracht in Google werden alle zoekresultaten als onbetrouwbaar gemarkeerd. Dit betekende dat alle websites NIET meer bereikbaar waren via Google! Zelfs Google zelf niet 🙂 Update Er is zelfs een... Lees meer