5 februari 2010 | Trends & Ontwikkelingen | 0 Reacties
Zo aan het begin van het nieuwe jaar is een mooi moment om eens stil te staan bij 2009 en vooruit te kijken naar 2010. Wat heeft 2009 gebracht op het gebied van zoekmachine-optimalisatie, ofwel SEO? En wat wordt in 2010 belangrijk op het gebied van SEO? Samen met... Lees meer
31 januari 2010 | Google Adwords | 0 Reacties
Marktplaats.nl, onderdeel van Ebay, is een partij die naar mijn mening voorop loopt op het gebied van online marketing. Het is niet voor niets dat Marktplaats.nl bijvoorbeeld al enkele jaren geen zoekmachinemarkerketing bureau meer heeft. Ze hebben namelijk zelf al... Lees meer
5 januari 2010 | Congres & Evenement | 0 Reacties
Vanaf 2009 organiseert de Taskforce Search van het IAB de gratis zoekmachinemarketing events “Search Marketing Thursday” (IAB website). Dit gratis Search event vindt 5x per jaar plaats vanaf 16:00u op een centrale lokatie in Nederland, zoals Utrecht of... Lees meer
3 januari 2010 | Persoonlijk | 0 Reacties
Even een kort maar niet minder gemeend bericht: gelukkig nieuwjaar! 🙂 Ik wens je bovenal een gezond, gelukkig en leerzaam 2010 toe! Dankjewel! Graag maak ik ook even van de gelegenheid gebruik om jou, lezer van mijn persoonlijke blog, te bedanken. In 2009 heb ik... Lees meer
29 december 2009 | zoekmachine optimalisatie | 0 Reacties
Zoekmachine Google lanceert de afgelopen weken werkelijk dagelijks het ene na het andere interessante product. Belangrijk vind ik met name de personalisatie van Google’s zoekresultaten voor iedereen (ook wanneer je niet ingelogd bent!), wat niet vaak genoeg kan... Lees meer
22 december 2009 | zoekmachine optimalisatie | 0 Reacties
Al jaren wordt het succes van zoekmachine-optimalisatie, of SEO, bepaald aan de hand van posities op zoektermen in de natuurlijke zoekresultaten, ook wel “rankings” genoemd. Maar wat is nu echt het verschil tussen positie 1 en 2? En wat is het waard om... Lees meer
20 december 2009 | zoekmachine optimalisatie | 3 Reacties
Ik krijg regelmatig vragen over het verwijderen van informatie uit Google. Hierover heb ik ook een uitgebreide handleiding geschreven, die nog steeds elke week het meest gelezen artikel hier op EdWords.nl. Laat ik eens kort en bondig uitleggen waarom je niet zomaar... Lees meer
10 december 2009 | zoekmachine optimalisatie | 0 Reacties
Zoekmachine Google is weer lekker op dreef. De afgelopen weken lanceren ze werkelijk dagelijks het ene na het andere interessante product. Tussen diverse lanceringen door maakte Google bekend dat vanaf nu alle zoekresultaten worden gepersonaliseerd, ook als je niet... Lees meer
1 december 2009 | Congres & Evenement | 0 Reacties
Op donderdag 10 december a.s. organiseert de IAB Taskforce Search de 4e Search Marketing Thursday. Google & Metrixlab onderzoek Tijdens deze Search Marketing Thursday spreken Google en MetrixLab over de Heineken-case, waarin uiteengezet wordt hoe... Lees meer
24 november 2009 | zoekmachine optimalisatie | 0 Reacties
PageRank. Het onverminderd populaire ‘groene balkje’. Google’s rapportcijfer voor elke webpagina. Waarom die populariteit? En wat is nog de waarde van PageRank tegenwoordig? Google PageRank werking uitgelegd Al enkele jaren wil ik een uitgebreide... Lees meer
19 november 2009 | Persoonlijk | 0 Reacties
Met veel enthousiasme kondig ik graag aan dat ik een volgende uitdaging aanga buiten Outrider (GroupM/WPP). Per 1 december a.s. start ik bij OrangeValley, waar ik samen met o.a. Joost de Valk de SEO dienstverlening ga opzetten en uitbouwen! Waarom ga ik weg bij... Lees meer
18 november 2009 | zoekmachine adverteren | 0 Reacties
Afgelopen donderdag hield Marktplaats een media evenement, waar Search centraal stond. Aan het eind van de middag mocht ik samen met 2 goede SEO’s Roy Huiskes en Sander Kolderman een SEO Site Clinic verzorgen. Daarna werden Roy en ik door niemand minder dan... Lees meer
9 november 2009 | Google Adwords | 0 Reacties
Stel: je wilt jouw product of dienst aanprijzen of zelfs direct verkopen via Google AdWords. Wat werkt dan het beste in je Google AdWords advertentie? Wel of geen prijs noemen? Wel of geen vraagteken gebruiken? Wel of niet gebruikmaken van “Keyword... Lees meer
5 november 2009 | zoekmachine optimalisatie | 0 Reacties
De titel van een webpagina (ook wel title, page title of browser title) wordt altijd 1-op-1 overgenomen in de zoekresultaten van zoekmachines. Mede daarom is de titel van een pagina ook één van de belangrijkste factoren bij zoekmachine-optimalisatie (SEO). Google... Lees meer
1 november 2009 | Bloggen | 0 Reacties
Hier op mijn blog is elke blogpost al een stukje kennis, maar eens in de zoveel tijd kruip ik in de pen en schrijf ik bijvoorbeeld een uitgebreide handleiding. Daarnaast houd ik een lijstje bij met zoekmachinemarketing blogs en ben ik begonnen mijn definities van... Lees meer
19 oktober 2009 | zoekmachine optimalisatie | 0 Reacties
Een misverstand wat ik regelmatig terug hoor komen in relatie tot SEO, is dat het uitsluiten van (een deel van) je website met het Robots.txt bestand ervoor zorgt dat je uit de index van Google en andere zoekmachines blijft. Maar dat is onjuist! Dat is ook logisch. En... Lees meer
12 oktober 2009 | Google Adwords | 0 Reacties
Google test veel, niet in de laatste plaats met de AdWords advertenties (en dus hun inkomstenbron). Zo zag ik vorige week bijvoorbeeld een AdWords advertentie in Google Suggesties. Dit weekend zag ik ook een Google Maps link verschijnen in Google AdWords. Hierbij kun... Lees meer
6 oktober 2009 | Google Adwords | 0 Reacties
Sinds enkele maanden geeft Google je suggesties tijdens het invoeren van een zoekopdracht. Google test nu ook met AdWords advertenties in deze suggesties. Begin dit jaar schreef ik in “11 nieuwe inkomstenbronnen Google in 2009” al dat Google test met... Lees meer