EdWords.nl - SEO & Search Blog

Achtergrond, handleidingen, & meer over zoekmachines en zoekmachinemarketing, door SEO specialist Eduard Blacquière

Als SEO dokter in Twinkle

Vanaf deze maand vind je maandelijks de nieuwe rubriek ‘SEO dokter’ in het e-commerce tijdschrift Twinkle. Daarin doen collega Joost de Valk en ik elke maand een ‘SEO Site Clinic’, maar dan op papier 🙂 Hoe werkt het? Elke maand behandelt de... Lees meer

Waarom website snelheid een Google ranking factor is

Afgelopen vrijdag maakte Google bekend dat de snelheid waarmee een website laadt nu ook een ‘ranking’ factor is. Dat betekent dat de laadtijd van een site nu onderdeel is van het algoritme wat Google gebruikt om (natuurlijke) zoekresultaten te rangschikken... Lees meer

LOI cursus Zoekmachinemarketing van start

Nee, dit is geen advertentie. Ja, het is wel een beetje promotie voor mezelf 🙂 Zoals je als trouwe lezer van EdWords.nl weet, heb ik afgelopen jaar een SEO cursus geschreven voor de LOI. En mijn SEO cursus is nu beschikbaar als onderdeel van de LOI cursus... Lees meer

Nieuwe vormgeving Google zoekresultaten?

Google is continu bezig hun zoekresultaten te vernieuwen en te testen. Naar eigen zeggen lopen er op elk willekeurig moment tussen de 50 en 200 experimenten (bron). Meestal merk je niet veel van de subtiele testen, maar de afgelopen dagen zie ik steeds vaker een... Lees meer

Mijn SES Amsterdam 2010 presentatie

Vandaag presenteer ik op SES Amsterdam 2010 de resultaten van mijn marktonderzoek zoekmachinemarketing 2010 (zie ook de aankondiging en mijnn ‘sneak preview‘). Hierbij de presentatie die ik zometeen ga geven: Presentatie Eduard Blacquière SES Amsterdam... Lees meer

Video: Google, data & privacy

Google is fantastisch. Hun zoekmachine is niet voor niets de meest gebruikte zoekmachine ter wereld. Daarnaast biedt Google veel fraaie en handige diensten en producten die het leven makkelijker maken. En alles is nog gratis ook! Of toch niet? Google, data &... Lees meer

De database van intenties

Zoekmachinemarketing is bij uitstek een vraaggestuurd, “pull driven” medium. Dat betekent dus dat diegene die het beste aansluit op de intentie van mensen het meeste succes bereikt. Hiervoor heb je dus inzicht nodig in wat de intentie van mensen is. En die... Lees meer

SES Amsterdam 2010: 17 & 18 maart

Na een succesvolle 1e SES Amsterdam vorig jaar komt het wereldwijd bekende zoekmachinemarketing congres Search Engine Strategies op 17 & 18 maart weer naar Amsterdam. Net als vorig jaar mag ik ook tijdens deze editie op de congresdag een update doen van de stand... Lees meer

Volgende SMT: 25 februari

Op 25 februari a.s. vindt er weer een Search Marketing Thursday plaats, afgekort SMT, georganiseerd door de IAB Taskforce Search. Laat je tijdens dit gratis 2-maandelijkse zoekmachinemarketing event weer bijpraten en doe je voordeel met de eveneens gratis borrel 😉... Lees meer

Google AdWords optimalisatie les van Marktplaats

Marktplaats.nl, onderdeel van Ebay, is een partij die naar mijn mening voorop loopt op het gebied van online marketing. Het is niet voor niets dat Marktplaats.nl bijvoorbeeld al enkele jaren geen zoekmachinemarkerketing bureau meer heeft. Ze hebben namelijk zelf al... Lees meer

Data Search Marketing Thursday (SMT) 2010

Vanaf 2009 organiseert de Taskforce Search van het IAB de gratis zoekmachinemarketing events “Search Marketing Thursday” (IAB website). Dit gratis Search event vindt 5x per jaar plaats vanaf 16:00u op een centrale lokatie in Nederland, zoals Utrecht of... Lees meer

Gelukkig nieuwjaar! (en bedankt!)

Even een kort maar niet minder gemeend bericht: gelukkig nieuwjaar! 🙂 Ik wens je bovenal een gezond, gelukkig en leerzaam 2010 toe! Dankjewel! Graag maak ik ook even van de gelegenheid gebruik om jou, lezer van mijn persoonlijke blog, te bedanken. In 2009 heb ik... Lees meer

Wat betekenen Google’s real-time zoekresultaten voor SEO?

Zoekmachine Google lanceert de afgelopen weken werkelijk dagelijks het ene na het andere interessante product. Belangrijk vind ik met name de personalisatie van Google’s zoekresultaten voor iedereen (ook wanneer je niet ingelogd bent!), wat niet vaak genoeg kan... Lees meer

Koppeling SEO rank checker & Google Analytics

Al jaren wordt het succes van zoekmachine-optimalisatie, of SEO, bepaald aan de hand van posities op zoektermen in de natuurlijke zoekresultaten, ook wel “rankings” genoemd. Maar wat is nu echt het verschil tussen positie 1 en 2? En wat is het waard om... Lees meer

Waarom informatie verwijderen uit Google niet zomaar gaat

Ik krijg regelmatig vragen over het verwijderen van informatie uit Google. Hierover heb ik ook een uitgebreide handleiding geschreven, die nog steeds elke week het meest gelezen artikel hier op EdWords.nl. Laat ik eens kort en bondig uitleggen waarom je niet zomaar... Lees meer