28 maart 2012 | Google Adwords | 0 Reacties
Ik heb me vanaf 2004 veel bezig gehouden met Google AdWords. De naam “EdWords” is natuurlijk geen toeval 😉 Ook al houd ik me de laatste jaren meer met SEO bezig, blijft AdWords ook interessant. Hierover werd ik onlangs geïnterviewd door Webmee.tv, een... Lees meer
23 februari 2012 | Google Adwords | 4 Reacties
Al 10 jaar staan AdWords advertenties rechts naast de organische zoekresultaten in Google. Deze week leek ik in een test van Google te zitten, waarbij de AdWords advertenties aan de zijkant omlaag werden geplaatst. Het zou me niets verbazen als dit definitief wordt... Lees meer
20 februari 2012 | Google | 0 Reacties
Google vindt de ‘Freshness’ van zoekresultaten steeds belangrijker. Hoe actueel of ‘fresh’ waren Google’s zoekresultaten in de uren nadat het nieuws van Prins Friso’s ski-ongeluk bekend werd? Een case met bevindingen en screenshots.... Lees meer
16 februari 2012 | Congres & Evenement | 0 Reacties
Ik spreek regelmatig op events & congressen, met name over SEO. Hierbij gewoon even korte update waar je mij de komende tijd kunt vinden: Emerce eRetail (8/3), Spant!, Bussum E-commerce Dagen (24/4 & 25/4), Jaarbeurs, Utrecht Affiliate Dag (31/5), De... Lees meer
15 januari 2012 | Trends & Ontwikkelingen | 0 Reacties
Wat zijn de zoekmachine marketing trends voor 2012? Je kunt vele trends opnoemen, groot en klein. Je vindt er veel in mijn marktonderzoek zoekmachinemarketing 2011. Ik noem 3 trends bij zoekmachines, die ik de belangrijkste zoekmachine marketing ontwikkelingen vind in... Lees meer
31 december 2011 | Persoonlijk | 0 Reacties
Wow. Wat een jaar was 2011 voor mij. Met name privé. Maar ook zakelijk een mooi jaar. Een persoonlijke terugblik (inclusief foto’s) 2 ‘life events’ In 2011 heb ik privé maar liefst twee ‘life events’ meegemaakt: grote gebeurtenissen in... Lees meer
27 december 2011 | Google | 1 Reactie
Google is naast een zoekmachine natuurlijk een advertentiebedrijf. De focus op advertenties wordt echter steeds groter, waardoor de “normale” zoekresultaten steeds verder omlaag worden geduwd. Gaan zoekers hierdoor anders om met de zoekresultaten? En wat... Lees meer
3 november 2011 | SEO | 0 Reacties
Google verrijkt haar zoekresultaten met steeds meer informatie, bijvoorbeeld met beoordelingen van gebruikers. Deze uitbreiding noemt Google “Rich Snippets???. Maar wat levert dat op? Inhoudsopgave Ehh.. Google Rich Snippets? Rich Snippets aanmelden Rich Snippets... Lees meer
14 oktober 2011 | Onderzoek | 1 Reactie
Dit jaar heb ik weer een onderzoek gedaan naar de markt van zoekmachinemarketing in Nederland. Jaarlijks stel ik 10 vragen aan ruim 30 experts, verdeeld in de 3 groepen: adverteerders, aanbieders (zoekmachinemarketing bureaus) en zoekmachines. Inhoudsopgave... Lees meer
6 september 2011 | Persoonlijk | 0 Reacties
Als je mij volgt op Twitter, dan weet je het al: ik ben vader geworden!! 😀 So grateful & proud to announce the birth of my daughter Elise! Even more proud of my wife! — Eduard Blacquière (@EdWords) augustus 15, 2011 Ik heb een prachtige dochter gekregen. Ze... Lees meer
12 augustus 2011 | SEO | 0 Reacties
De Google Panda update is “live” in Nederland vanaf 12 augustus 2011. De Google Panda update, of eigenlijk het Panda algoritme, houdt de internationale SEO gemoederen sindsdien bezig. Maar wat is Google Panda eigenlijk? De laatste (bekende) Google Panda... Lees meer
7 augustus 2011 | Persoonlijk | 0 Reacties
Ik had het hier al aangekondigd en je hebt het kunnen lezen als je me volgt op Twitter: ik ben getrouwd! Getting married! (@ Kasteel De Haar) http://4sq.com/kAD5GY — Eduard Blacquière (@EdWords) juni 23, 2011 Alleen ’s ochtends heeft het even geregend,... Lees meer
8 juli 2011 | Onderzoek | 0 Reacties
Wat is het marktaandeel van zoekmachines in Nederland anno 2011? De grootste zoekmachine in Nederland in 2011 is Google. Met 93% is Google de meest gebruikte zoekmachine. Update: ik heb het artikel uitgebreid met cijfers over het aantal zoekopdrachten. Update 2:... Lees meer
20 juni 2011 | Trends & Ontwikkelingen | 0 Reacties
Vorige week presenteerde ik op het IAM’11 event over Zoekmachinemarketing Trends. Maar wanneer moet je wel of niet op een zoekmachinemarketing trend inspelen? Mijn belangrijkste boodschap is: Het resultaat van inspelen op een trend is afhankelijk van je... Lees meer
6 juni 2011 | Onderzoek | 0 Reacties
Vandaag publiceert het IAB in samenwerking met Deloitte de resultaten van hun ‘Online Ad spend’ onderzoek. In Nederland worden de bestedingen aan zoekmachinemarketing in 2010 geschat op: 460 miljoen euro. Betrouwbaarheid cijfers Google rapporteert geen... Lees meer
25 mei 2011 | Congres & Evenement | 0 Reacties
Ik ben regelmatig op events & congressen te vinden, vaak ook als spreker. Een korte update waar ik de komende weken presenteer. Gewoon, omdat het kan. 🙂 Search Marketing Thursday (26/05), MeetingPlaza, Utrecht Affiliate Dag (31/5), De Fabrique, Utrecht... Lees meer
13 mei 2011 | Persoonlijk | 0 Reacties
Het is alweer even geleden dat ik hier iets schreef… Maar ik heb zeker niet stilgezeten en ik ga zeker niet structureel minder bloggen. Verre van. Tijd voor een update (vanaf een heerlijk vakantieadres in Oostenrijk 🙂 ) Privé De belangrijkste ontwikkelingen... Lees meer
13 februari 2011 | SEO | 0 Reacties
Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van SEO, waarbij het gaat om de populariteit en autoriteit van een website (in de ‘ogen’ van zoekmachines). Wat is er in 2011 belangrijk bij linkbuilding? Waar moet je zijn voor goede links? Wat is de rol van social... Lees meer