18 januari 2013 | SEO | 1 Reactie
Gisteravond gaf ik een presentatie op het (geslaagde!) Bol.com Partner event 2013. In mijn presentatie heb ik 15 SEO mythes ontkracht, zowel hardnekkige mythes als actuele misvattingen. Ik zal dit binnenkort nog eens uitwerken in een blog post, maar hierbij alvast de... Lees meer
6 januari 2013 | Bloggen | 2 Reacties
Het is m’n eerste post van 2013, dus allereerst nog een gezond & succesvol 2013 gewenst! 🙂 Ik had het al aangekondigd, maar de Online Marketing Blog Kermis 2013 is inmiddels ‘geopend’! De kermis wordt gehouden vanaf een gast-blog, in dit geval... Lees meer
16 december 2012 | Bloggen | 0 Reacties
Binnenkort vindt er weer een online marketing blogkermis plaats. Dit maal is Wilco de Kreij op onlinebizz.nl de gastheer (zie zijn aankondiging). Een blog kermis? Een blog kermis is een rondtrekkend fenomeen, analoog aan een ‘offline’ kermis. De kermis... Lees meer
10 december 2012 | SEO | 0 Reacties
Ik post niet vaak een infographic, omdat ze regelmatig de plank misslaan op de inhoud. Onderstaande infographic laat echter correct en duidelijk zien hoe SEO aan het veranderen is, inclusief een aantal (algoritme) veranderingen in 2012: Gemaakt door Fuzz One Media via... Lees meer
28 november 2012 | SEO | 1 Reactie
Google voert jaarlijks meer dan 500 updates door aan het zoekmachinealgoritme. Een update die veel impact heeft, maar die je snel over het hoofd ziet, is bekend als de ‘Google Venice update’. Google stelt namelijk automatisch de locatie in waarvandaan je... Lees meer
28 oktober 2012 | SEO | 0 Reacties
Google Chrome is inmiddels al één van de meest gebruikte webbrowsers. Ook zoekmachine-optimalisatie (SEO) specialisten werken natuurlijk met Chrome. Er zijn inmiddels ook al veel Chrome extensies voor SEO te vinden, maar niet allemaal even goed. Hierbij mijn 5... Lees meer
14 oktober 2012 | SEO | 0 Reacties
Bij het wijzigen van een URL locatie, gebruik je voor SEO natuurlijk altijd de zogenoemde 301 redirect. Daarmee wordt de opgebouwde linkwaarde van een URL meeverhuisd. Maar geldt dat ook voor de linktekst (anchor text) van de links die naar die URL verwijzen? Een... Lees meer
21 augustus 2012 | Google | 0 Reacties
Je hebt het misschien al gemerkt. Maar sinds kort toont Google steeds vaker 7 resultaten op de eerste zoekresultaten pagina (SERP). Voor de meeste zoekopdrachten geeft Google nog steeds de vertrouwde 10 zoekresultaten. Maar voor de zoektermen met een ‘navigatie... Lees meer
14 augustus 2012 | SEO | 1 Reactie
Gepagineerde content levert vaak een aantal SEO problemen op. Google heeft hier in september 2011 een oplossing voor gelanceerd: de HTML link elementen rel=???prev??? en rel=???next???. Wat is het effect hiervan op je SEO resultaten? En hoe gaat de Google crawler... Lees meer
28 mei 2012 | SEO | 0 Reacties
Gepagineerde content – ook wel paginering of paginatie genoemd – is het verdelen van content over meerdere pagina’s. Dit levert altijd enkele SEO problemen op. Ik heb een handleiding geschreven die uitgebreid alle problemen en oplossingen beschrijft. Hierbij alvast in... Lees meer
24 mei 2012 | SEO | 0 Reacties
Update: vanaf 25 mei 2012 is Google Authorship live in Google.nl Google gaat steeds meer auteursinformatie in zoekresultaten tonen. Dit doen ze op basis van een koppeling tussen je Google+ profiel en de sites waarvoor je auteur bent. Auteurinformatie wordt al vertoond... Lees meer
28 maart 2012 | Google Adwords | 0 Reacties
Ik heb me vanaf 2004 veel bezig gehouden met Google AdWords. De naam “EdWords” is natuurlijk geen toeval 😉 Ook al houd ik me de laatste jaren meer met SEO bezig, blijft AdWords ook interessant. Hierover werd ik onlangs geïnterviewd door Webmee.tv, een... Lees meer
23 februari 2012 | Google Adwords | 4 Reacties
Al 10 jaar staan AdWords advertenties rechts naast de organische zoekresultaten in Google. Deze week leek ik in een test van Google te zitten, waarbij de AdWords advertenties aan de zijkant omlaag werden geplaatst. Het zou me niets verbazen als dit definitief wordt... Lees meer
20 februari 2012 | Google | 0 Reacties
Google vindt de ‘Freshness’ van zoekresultaten steeds belangrijker. Hoe actueel of ‘fresh’ waren Google’s zoekresultaten in de uren nadat het nieuws van Prins Friso’s ski-ongeluk bekend werd? Een case met bevindingen en screenshots.... Lees meer
16 februari 2012 | Congres & Evenement | 0 Reacties
Ik spreek regelmatig op events & congressen, met name over SEO. Hierbij gewoon even korte update waar je mij de komende tijd kunt vinden: Emerce eRetail (8/3), Spant!, Bussum E-commerce Dagen (24/4 & 25/4), Jaarbeurs, Utrecht Affiliate Dag (31/5), De... Lees meer
15 januari 2012 | Trends & Ontwikkelingen | 0 Reacties
Wat zijn de zoekmachine marketing trends voor 2012? Je kunt vele trends opnoemen, groot en klein. Je vindt er veel in mijn marktonderzoek zoekmachinemarketing 2011. Ik noem 3 trends bij zoekmachines, die ik de belangrijkste zoekmachine marketing ontwikkelingen vind in... Lees meer
31 december 2011 | Persoonlijk | 0 Reacties
Wow. Wat een jaar was 2011 voor mij. Met name privé. Maar ook zakelijk een mooi jaar. Een persoonlijke terugblik (inclusief foto’s) 2 ‘life events’ In 2011 heb ik privé maar liefst twee ‘life events’ meegemaakt: grote gebeurtenissen in... Lees meer
27 december 2011 | Google | 1 Reactie
Google is naast een zoekmachine natuurlijk een advertentiebedrijf. De focus op advertenties wordt echter steeds groter, waardoor de “normale” zoekresultaten steeds verder omlaag worden geduwd. Gaan zoekers hierdoor anders om met de zoekresultaten? En wat... Lees meer