31 maart 2015 | SEO | 1 Reactie
Vanaf 21 april 2015 krijgen “mobile-friendly??? websites voorrang in de mobiele zoekresultaten van Google. Mobiele bruikbaarheid van je site en Mobile SEO zijn dus belangrijker dan ooit tevoren. Ik heb een handleiding geschreven die alle stappen behandelt om... Lees meer
14 maart 2015 | SEO | 0 Reacties
Maandagavond 30 maart vindt er een live SEO webinar van een uur plaats, genaamd ‘Zo komt uw site hoger in Google!’. Ik ben door Nuon Academy gevraagd om daar als expert de belangrijkste SEO kansen voor ondernemers te behandelen. Wat ik ga behandelen:... Lees meer
2 maart 2015 | SEO | 0 Reacties
Dit artikel is voor het laatst bijgewerkt op 10 april 2015 Mobile First. Dat is Google’s credo, al zeker vanaf 2011 (bron). Binnenkort voegt Google de daad bij het woord: Mobile friendly sites krijgen voorrang in Google’s mobiele zoekresultaten. Google... Lees meer
25 februari 2015 | Congres & Evenement | 0 Reacties
Wow. Dat was een top klasse congres! Natuurlijk ben ik bevooroordeeld als mede-organisator 🙂 Maar ik durf te stellen dat Friends of Search het beste zoekmachinemarketing congres is dat we tot nu toe in Nederland gehad hebben. By far! Een video impressie (1:52 min.):... Lees meer
17 februari 2015 | SEO | 1 Reactie
Ik ben fan. Van browser extensie SEO Peek. Een browser extensie voor Google Chrome en Safari, waarmee je alle belangrijke on-page factoren van een pagina met één klik kunt checken. Ik werk er al lang mee, maar nu is de tool ook voor iedereen toegankelijk. Gratis.... Lees meer
8 januari 2015 | Onderzoek | 1 Reactie
Het marktaandeel van zoekmachines in 2014 in Nederland ziet er al volgt uit: Afbeelding 1: marktaandeel zoekmachines 2014 (bron: Nationale Search Engine monitor) Google heer en meester Al 10 jaar is Google in Nederland veruit de meest gebruikte zoekmachine. Opvallend... Lees meer
1 december 2014 | Persoonlijk | 0 Reacties
Als je hier alleen komt voor inhoudelijke artikelen over SEO en zoekmachine marketing, dan kun je dit artikel overslaan. Vandaag werk ik precies 5 jaar bij OrangeValley! Dit najaar ben ik tevens 10 jaar actief in online marketing. Reden genoeg dus voor mij om eens... Lees meer
6 november 2014 | Google, SEO | 2 Reacties
In augustus 2013 heeft Google het volledige zoekmachine algoritme vervangen. Ja, volledig. Zeg maar een compleet nieuwe motor. Het nieuwe algoritme werd ‘Hummingbird’ genoemd, omdat Google belooft dat het algoritme precies en snel is. Nu we een jaar later zijn –... Lees meer
21 oktober 2014 | SEO | 0 Reacties
De SEO community wachtte er al meer dan een jaar op: een update – of eigenlijk een ‘refresh’ – van het Google Penguin algoritme. Dit specifieke algoritme beoordeelt de kwaliteit van links naar websites. Afgelopen vrijdag 17 oktober is Google... Lees meer
21 augustus 2014 | Google Adwords | 5 Reacties
Ik schrijf de laatste jaren niet vaak meer over Google AdWords, maar onderstaand onderwerp is belangrijk genoeg om even een post aan te wijden. Je hebt het inmiddels vast al gehoord: vanaf september 2014 zijn “exact match??? en “phrase match??? voor je... Lees meer
27 april 2014 | Google Adwords, SEO, zoekmachine adverteren | 12 Reacties
Google maakt de ruimte waarin AdWords advertenties worden getoond steeds groter. Het gaat in kleine stappen, maar door de jaren heen is het duidelijk te zien. En dat heeft zeker invloed op de organische zoekresultaten, zoals het aantal organische zoekresultaten... Lees meer
9 april 2014 | Google Adwords | 0 Reacties
Binnenkort worden Vanaf vandaag zijn Google AdWords keywords niet meer meetbaar voor ‘3rd party’ tools. Update 10 april 2014: Google heeft officieel aangekondigd dat ook AdWords keywords niet meer doorgegeven worden in de zogeheten “referrer”.... Lees meer
29 januari 2014 | Congres & Evenement | 0 Reacties
Update: het congres is uitverkocht! Ik ben al maanden met een gedreven groep mensen van de DDMA en IAB bezig met het organiseren van een zoekmachinemarketing congres. En volgende maand is het zover: de 1e editie van het Friends of Search congres in Amsterdam! En ik... Lees meer
28 december 2013 | SEO | 1 Reactie
Als de locatie (URL) van een pagina verandert, dan stel je een permanente (301) redirect in. Hierdoor wordt alle SEO-waarde doorgegeven aan de nieuwe URL. Maar let op: als deze redirect niet naar een vergelijkbare, relevante pagina verwijst, dan behandelt Google dat... Lees meer
29 november 2013 | SEO | 0 Reacties
In januari presenteerde ik op het partner event van Bol.com al eens over 15 SEO-mythes en ik merk dat deze en andere misverstanden nog steeds de ronde doen. Dat er mythes bestaan is logsich, omdat we nu eenmaal te maken hebben met een ‘black box’: het algoritme van... Lees meer
18 november 2013 | Trends & Ontwikkelingen | 1 Reactie
“Wie de toekomst wil voorspellen moet naar het verleden kijken” Dat is precies de kern van de boeiende en treffende presentatie die Marcus Tandler recent op TEDxMünchen gaf. In iets meer dan 15 minuten en 200 slides legt de Duitse SEO specialist kort en... Lees meer
24 september 2013 | Google, SEO, webanalytics | 1 Reactie
Sinds de introductie van Secure Search bestaat de vrees dat Google op een dag helemaal geen organische zoekwoorden meer doorgeeft aan meetsystemen. Deze dag is vandaag gekomen. Google bevestigt dat ze bezig zijn om ALLE zoekopdrachten via een beveiligde verbinding te... Lees meer
15 september 2013 | SEO | 0 Reacties
De trouwe lezers is het waarschijnlijk opgevallen: het is hier wat stiller de laatste maanden. M’n volgers op bijv. Twitter of Google+ weten al waarom: ik ben voor de 2e keer vader geworden! 🙂 Maar dat betekent natuurlijk niet dat de SEO ontwikkelingen ook stil... Lees meer