door Eduard Blacquière | jul 29, 2015 | Google
Ik ben weer thuis. Terug na een rondreis van ruim 2 maanden 🙂 door Canada en Amerika. Vandaar dat het wat stil was hier op EdWords.nl. Maar eind mei had ik een afspraak op het hoofdkantoor van Google. Dat was niet het hoofddoel van m’n reis, maar ik was er toch...
door Eduard Blacquière | nov 6, 2014 | Google, zoekmachine optimalisatie
In augustus 2013 heeft Google het volledige zoekmachine algoritme vervangen. Ja, volledig. Zeg maar een compleet nieuwe motor. Het nieuwe algoritme werd ‘Hummingbird’ genoemd, omdat Google belooft dat het algoritme precies en snel is. Nu we een jaar later zijn –...
door Eduard Blacquière | sep 24, 2013 | Google, webanalytics, zoekmachine optimalisatie
Sinds de introductie van Secure Search bestaat de vrees dat Google op een dag helemaal geen organische zoekwoorden meer doorgeeft aan meetsystemen. Deze dag is vandaag gekomen. Google bevestigt dat ze bezig zijn om ALLE zoekopdrachten via een beveiligde verbinding te...
door Eduard Blacquière | aug 21, 2012 | Google
Je hebt het misschien al gemerkt. Maar sinds kort toont Google steeds vaker 7 resultaten op de eerste zoekresultaten pagina (SERP). Voor de meeste zoekopdrachten geeft Google nog steeds de vertrouwde 10 zoekresultaten. Maar voor de zoektermen met een ‘navigatie...
door Eduard Blacquière | feb 20, 2012 | Google
Google vindt de ‘Freshness’ van zoekresultaten steeds belangrijker. Hoe actueel of ‘fresh’ waren Google’s zoekresultaten in de uren nadat het nieuws van Prins Friso’s ski-ongeluk bekend werd? Een case met bevindingen en screenshots....
door Eduard Blacquière | dec 27, 2011 | Google
Google is naast een zoekmachine natuurlijk een advertentiebedrijf. De focus op advertenties wordt echter steeds groter, waardoor de “normale” zoekresultaten steeds verder omlaag worden geduwd. Gaan zoekers hierdoor anders om met de zoekresultaten? En wat...