door Eduard Blacquière | apr 10, 2008 | Google, Overname & Partnerschap, yahoo, zoekmachine adverteren
Gisteren ging het (Nederlandse) nieuws op het gebied van zoekmachinemarketing natuurlijk over de overname van Checkit door Aegis Media. Maar ondertussen maakte Yahoo wel een opvallende samenwerking bekend: de zoekmachine start een test waarbij het advertenties van de...
door Eduard Blacquière | mrt 28, 2008 | Google
Onlangs heeft Google de nieuwe functie ‘search within a search’ toegevoegd aan de zoekmachine. Voor grote websites verschijnt er nu een 2e zoekbox onder het zoekresultaat, waarmee je binnen die website kunt zoeken. Een geschenk of een gevaar? Achtergrond:...
door Eduard Blacquière | mrt 14, 2008 | Google, Overname & Partnerschap, Privacy & Veiligheid
Het zal je niet zijn ontgaan dat de voorgenomen overname van DoubleClick door Google deze week definitief is goedgekeurd. Maar is er potentiële belangenverstrengeling tussen Google en Performics, het zoekmachinemarketing bureau van Doubleclick? Belangenverstrengeling:...
door Eduard Blacquière | mrt 11, 2008 | Google, Overname & Partnerschap
Bijna een jaar geleden kondigde Google aan dat het advertentie serving bedrijf Doubleclick wilde overnemen. De concurrenten stapten uiteraard naar de concurrentie-beschermende organisaties om bezwaar op te tekenen. Allereerst mocht de Amerikaanse FTC zich erover...
door Eduard Blacquière | feb 15, 2008 | Google
Google heeft altijd geroepen dat er nooit banners op de homepage of op de zoekresultaten pagina’s (SERP’s) zullen verschijnen. Vanaf vandaag komt hier echter verandering in, wat in mijn ogen een belangrijke, radicale maar ook logische ontwikkeling is. De...
door Eduard Blacquière | feb 14, 2008 | Google
Onlangs heb ik meegewerkt aan een artikel over verticale zoekmachines voor Tijdschrift voor Marketing (TvM). Het artikel, geschreven door Robert Heeg, staat deze maand in Tijdschrift voor Marketing. De breedte of diepte in? Nog maar net heeft de marketeer een beetje...