door Eduard Blacquière | jan 31, 2009 | Google
Vanmiddag was Google’s zoekmachine stuk. Wereldwijd! Bij elke zoekopdracht in Google werden alle zoekresultaten als onbetrouwbaar gemarkeerd. Dit betekende dat alle websites NIET meer bereikbaar waren via Google! Zelfs Google zelf niet 🙂 Update Er is zelfs een...
door Eduard Blacquière | jan 7, 2009 | Google, SEO
Op blogs waar veel over zoekmachine optimalisatie (SEO) wordt geschreven, lees ik vaak klachten van mensen over de natuurlijke zoekresultaten van Google. Soms terecht; soms niet. Zou het commentaar geven op blogs helpen? Of zouden de Googlers je artikelen op je...
door Eduard Blacquière | jul 8, 2008 | Google, Microsoft, Overname & Partnerschap, yahoo
Zoals een goede soap betaamt, ontstaan er relaties en affaires die net zo snel door andere affaires in nieuwe relaties uitmonden. En als je denkt dat dit het was, lopen die relaties ook weer stuk, melden zich nog meer mensen in het (over)spel en worden oude relaties...
door Eduard Blacquière | jan 2, 2009 | Google
Het ooit onaantastbaar lijkende Google heeft het niet makkelijk. Dat bedoel ik uiteraard in vergelijking met het bedrijf zelf. Want Google is nog steeds de meest dominante zoekmachine wereldwijd. En dat zie ik voorlopig ook niet veranderen. Maar de groeicijfers van...
door Eduard Blacquière | mei 12, 2007 | Google
Google heeft vanaf deze week een nieuw motto, een soort slogan (of tagline), die de strategie van Google van de afgelopen en de komende tijd representeert: “Search, Ads & Apps”. Zo maakte het bedrijf deze week bekend tijdens de jaarlijkse...
door Eduard Blacquière | sep 21, 2007 | Google, Google Adwords, zoekmachine adverteren
Gisteren heeft Google laten weten dat de AdWords korting, bekend als BPF, die in Europa aan mediabureaus en zoekmachinemarketing bureaus wordt verleend vanaf 2009 wordt afgeschaft. Dit is een stap van Google die gevolgen zal hebben voor de markt van zoekmachine...