door Eduard Blacquière | aug 22, 2008 | Google
In mei 2007 heeft Google ‘Universal Search’ gelanceerd. Dit is hun benaming voor het uitbreiden van de reguliere tekstresultaten met meer soorten informatie, zoals afbeeldingen en video’s. Ook wordt er informatie gegroepeerd per onderwerp toegevoegd,...
door Eduard Blacquière | okt 14, 2007 | Google, Google Adwords
Vanuit mijn nieuwe functie als business consultant bij Outrider zat ik deze week bij een conference call over Google Audio Ads, kortom het adverteren op de radio via Google AdWords. Outrider is het zoekmachinemarketing bureau van GroupM, wat de media-inkoop en...
door Eduard Blacquière | mrt 28, 2008 | Google
Onlangs heeft Google de nieuwe functie ‘search within a search’ toegevoegd aan de zoekmachine. Voor grote websites verschijnt er nu een 2e zoekbox onder het zoekresultaat, waarmee je binnen die website kunt zoeken. Een geschenk of een gevaar? Achtergrond:...
door Eduard Blacquière | mrt 14, 2008 | Google, Overname & Partnerschap, Privacy & Veiligheid
Het zal je niet zijn ontgaan dat de voorgenomen overname van DoubleClick door Google deze week definitief is goedgekeurd. Maar is er potentiële belangenverstrengeling tussen Google en Performics, het zoekmachinemarketing bureau van Doubleclick? Belangenverstrengeling:...
door Eduard Blacquière | apr 10, 2008 | Google, Overname & Partnerschap, yahoo, zoekmachine adverteren
Gisteren ging het (Nederlandse) nieuws op het gebied van zoekmachinemarketing natuurlijk over de overname van Checkit door Aegis Media. Maar ondertussen maakte Yahoo wel een opvallende samenwerking bekend: de zoekmachine start een test waarbij het advertenties van de...
door Eduard Blacquière | apr 14, 2008 | Google, Onderzoek, Trends & Ontwikkelingen, zoekmachine adverteren
Het lijkt erop dat de klikken op de advertenties van Google afnemen. De laatste maanden gaf onderzoeksbureau Comscore namelijk aan dat daar een daling plaatsvindt. Is dit schadelijk voor Google? Waarom nemen de ‘paid clicks’ af? En hebben we eigenlijk wel...