door Eduard Blacquière | jun 12, 2018 | Trends & Ontwikkelingen, zoekmachine optimalisatie
De veranderingen bij Google & het groeiend gebruik van Voice Search hebben impact op domeinnamen en hun vindbaarheid. Hierover mocht ik onlangs presenteren op de Dag van de Domeinnaam (daar vind je ook een kort verslag van m’n presentatie). De slides van...
door Eduard Blacquière | jan 2, 2018 | Trends & Ontwikkelingen
Om te beginnen: een gelukkig & succesvol 2018 gewenst!! Je hebt je online marketingplan misschien al klaar. Of je legt er nog de laatste hand aan. In beide gevallen heb je nagedacht over de online marketing trends in 2018. Dat heb ik ook gedaan en misschien heb...
door Eduard Blacquière | mei 30, 2017 | Trends & Ontwikkelingen, zoekmachine marketing, zoekmachine optimalisatie
In 2020 wordt 50% van alle zoekopdrachten gedaan met Voice Search. Zo voorspelt ComScore. Naast smartphones en tablets zullen deze voice searches steeds meer gedaan worden via voice assistents (zoals de Google Home “praatpaal”). Na Mobile wordt Voice de...
door Eduard Blacquière | nov 11, 2016 | Trends & Ontwikkelingen, zoekmachine marketing
Search & Search (engine) marketing is volop in beweging. Op dit moment verandert het vakgebied fundamenteel. Over het verleden, het heden en de toekomst van Search presenteerde ik op de IAB Search Marketing Thursday van 10 november jl. Bekijk de bijna 150 slides...
door Eduard Blacquière | nov 18, 2013 | Trends & Ontwikkelingen
“Wie de toekomst wil voorspellen moet naar het verleden kijken” Dat is precies de kern van de boeiende en treffende presentatie die Marcus Tandler recent op TEDxMünchen gaf. In iets meer dan 15 minuten en 200 slides legt de Duitse SEO specialist kort en...
door Eduard Blacquière | jan 15, 2012 | Trends & Ontwikkelingen
Wat zijn de zoekmachine marketing trends voor 2012? Je kunt vele trends opnoemen, groot en klein. Je vindt er veel in mijn marktonderzoek zoekmachinemarketing 2011. Ik noem 3 trends bij zoekmachines, die ik de belangrijkste zoekmachine marketing ontwikkelingen vind in...