door Eduard Blacquière | feb 6, 2011 | Trends & Ontwikkelingen
Onlangs vierde affiliate marketing bedrijf Testnet haar 12,5 jarige bestaan. Als oud-medewerker werd ik gevraagd een stukje te schrijven voor een jubileum boekje. Bij deze mijn visie op de ontwikkeling van het internet: Zoeken, vinden & adviseren 12,5 jaar is...
door Eduard Blacquière | jan 15, 2012 | Trends & Ontwikkelingen
Wat zijn de zoekmachine marketing trends voor 2012? Je kunt vele trends opnoemen, groot en klein. Je vindt er veel in mijn marktonderzoek zoekmachinemarketing 2011. Ik noem 3 trends bij zoekmachines, die ik de belangrijkste zoekmachine marketing ontwikkelingen vind in...
door Eduard Blacquière | feb 5, 2010 | Trends & Ontwikkelingen
Zo aan het begin van het nieuwe jaar is een mooi moment om eens stil te staan bij 2009 en vooruit te kijken naar 2010. Wat heeft 2009 gebracht op het gebied van zoekmachine-optimalisatie, ofwel SEO? En wat wordt in 2010 belangrijk op het gebied van SEO? Samen met...
door Eduard Blacquière | jun 20, 2011 | Trends & Ontwikkelingen
Vorige week presenteerde ik op het IAM’11 event over Zoekmachinemarketing Trends. Maar wanneer moet je wel of niet op een zoekmachinemarketing trend inspelen? Mijn belangrijkste boodschap is: Het resultaat van inspelen op een trend is afhankelijk van je...
door Eduard Blacquière | mrt 7, 2010 | Trends & Ontwikkelingen
Zoekmachinemarketing is bij uitstek een vraaggestuurd, “pull driven” medium. Dat betekent dus dat diegene die het beste aansluit op de intentie van mensen het meeste succes bereikt. Hiervoor heb je dus inzicht nodig in wat de intentie van mensen is. En die...
door Eduard Blacquière | sep 29, 2009 | Trends & Ontwikkelingen
Dit is de titel van mijn artikel dat vandaag op Emerce.nl verscheen: “Opinie: Zoekmachinemarketing moet integreren“. In dit artikel ga ik in op de trend dat zoekmachinemarketing aanbieders uitbreiden in hun dienstverlening. Naast het specialisme...