door Eduard Blacquière | sep 7, 2009 | Trends & Ontwikkelingen
Begin dit jaar heb ik mijn marktonderzoek zoekmachinemarketing uit 2007 herhaald en geactualiseerd. De resultaten presenteerde ik in maart op de SES Amsterdam. Zojuist is op Emerce een artikel verschenen waar ik 1 specifieke trend uit mijn marktonderzoek uitlicht:...
door Eduard Blacquière | jul 29, 2009 | Trends & Ontwikkelingen
Hier op EdWords.nl heb ik bewust nog niet veel geschreven over Twitter, ook al ben ik al 2,5 jaar actief op Twitter. Mede omdat er op andere blogs al heel veel over wordt geschreven. Maar nu is het toch echt tijd om aandacht te besteden aan Twitter in relatie tot...
door Eduard Blacquière | mei 6, 2009 | Trends & Ontwikkelingen
De IAB Taskforce Search is lekker op dreef. Nadat onlangs de zoekmachinemarketing events Search Marketing Thursday zijn gelanceerd, komt de werkgroep nu met een Gedragscode Zoekmachinemarketing. (Natuurlijk ben ik als bestuurslid van de IAB Taskforce Search...
door Eduard Blacquière | feb 23, 2009 | Trends & Ontwikkelingen
Alain Sadon vroeg me om op zijn SEOguru forum enkele vragen te beantwoorden, opgesteld door Bart Laugs (student Media and Entertainment aan de Hogeschool Breda), over de toekomst van zoekmachines. Onlangs beloofde ik nog in “Zoekmachinemarketing trends 2008, had...
door Eduard Blacquière | jan 12, 2009 | Trends & Ontwikkelingen
Had ik gelijk met mijn visie op de zoekmachinemarketing trends voor 2008? Nu kunnen we terugkijken en zien hoe het werkelijk is gegaan. Het gaat me helemaal niet om mijn gelijk overigens, maar wat is de waarde van (voorspelde) trends als je ze niet achteraf...
door Eduard Blacquière | apr 14, 2008 | Google, Onderzoek, Trends & Ontwikkelingen, zoekmachine adverteren
Het lijkt erop dat de klikken op de advertenties van Google afnemen. De laatste maanden gaf onderzoeksbureau Comscore namelijk aan dat daar een daling plaatsvindt. Is dit schadelijk voor Google? Waarom nemen de ‘paid clicks’ af? En hebben we eigenlijk wel...