door Eduard Blacquière | sep 19, 2007 | yahoo
Yahoo! heeft voor $ 350 miljoen Zimbra overgenomen, een open source office pakket, waarmee het bedrijf zich, in navolging van Google, op de door Microsoft Office gedomineerde markt voor kantoor software begeeft. Wat is Zimbra? Zimbra is een open source software pakket...
door Eduard Blacquière | nov 5, 2008 | Google, Overname & Partnerschap, yahoo
In de soap waarbij Microsoft Yahoo wilde overnemen, leek Google er met de buit vandoor te gaan door een advertentieovereenkomst te sluiten met Yahoo. Maar adverteerders waren daar niet blij mee en ook de mededingingsautoriteiten gingen de deal grondig onderzoeken....
door Eduard Blacquière | feb 21, 2009 | yahoo, zoekmachine adverteren
“Blended Search” (Google noemt het Universal Search), waarbij andere soorten content dan tekst in de zoekresultaten terugkomen, is wat mij betreft één van de belangrijkste ontwikkelingen in zoekmachine-land. Blended/Universal Search heeft alleen invloed op...
door Eduard Blacquière | jul 8, 2008 | Google, Microsoft, Overname & Partnerschap, yahoo
Zoals een goede soap betaamt, ontstaan er relaties en affaires die net zo snel door andere affaires in nieuwe relaties uitmonden. En als je denkt dat dit het was, lopen die relaties ook weer stuk, melden zich nog meer mensen in het (over)spel en worden oude relaties...
door Eduard Blacquière | dec 9, 2008 | yahoo
De crisis bij Yahoo heeft ook Nederland bereikt: Yahoo sluit het Nederlandse kantoor. De activiteiten van Yahoo in Nederland gaan echter onveranderd door. Vandaag sprak ik Floris Bartels van Yahoo Nederland hierover. Per 1 januari 2009 sluit het kantoor van Yahoo in...
door Eduard Blacquière | jun 13, 2008 | Google, Google Adwords, Microsoft, Overname & Partnerschap, yahoo, zoekmachine adverteren
Het is weer roerig aan het Yahoo-front: Yahoo maakte gisteren bekend definitief niet verder te willen met Microsoft. Tegelijkertijd maakt Yahoo bekend een minimaal 4-jarige advertentie overeenkomst aan te gaan met Google. Wat zijn de details van de Yahoo-Google...