door Eduard Blacquière | jun 7, 2007 | Onderzoek, yahoo, zoekmachine adverteren
Het nieuwe advertentie systeem van Yahoo! Search Marketing, beter bekend als Yahoo ‘Panama’, verlaagt de kosten voor zoekmachine adverteren, terwijl de kosten voor zoekmachine adverteren in het algemeen verder stijgen en het rendement op zoekmachine...
door Eduard Blacquière | nov 21, 2007 | yahoo, zoekmachine adverteren
Aangezien Google in Nederland voor ruim 90% de meest gebruikte zoekmachine is, gaan ook verreweg de meeste advertentie euro’s naar het advertentie systeem van de zoekmachine, Google AdWords. Is het dan eigenlijk nog interessant om Yahoo! Search Marketing in te...
door Eduard Blacquière | mei 4, 2008 | Microsoft, Overname & Partnerschap, yahoo
Het grote nieuws van vandaag: Microsoft trekt het bod op Yahoo in! Beide partijen kunnen het niet eens worden over de overnamesom. Dat schrijft Microsoft’s hoogste baas Steve Ballmer in een open brief aan Yahoo. Dit is een opvallende wending in het...
door Eduard Blacquière | apr 10, 2008 | Google, Overname & Partnerschap, yahoo, zoekmachine adverteren
Gisteren ging het (Nederlandse) nieuws op het gebied van zoekmachinemarketing natuurlijk over de overname van Checkit door Aegis Media. Maar ondertussen maakte Yahoo wel een opvallende samenwerking bekend: de zoekmachine start een test waarbij het advertenties van de...
door Eduard Blacquière | feb 1, 2008 | Microsoft, Overname & Partnerschap, yahoo
Na jaren van speculatie lijkt nu de grootste overname in de geschiedenis van internet plaats te gaan vinden: Microsoft wil Yahoo! inlijven voor het immense bedrag van 44,6 miljard dollar! Gevolgen van de combinatie Microsoft heeft het bod bekendgemaakt aan het bestuur...
door Eduard Blacquière | aug 31, 2007 | Google, Google Adwords, yahoo, zoekmachine adverteren
Zowel Google als Yahoo! hebben een website geopend wat als informatie centrum dient voor alles rondom de kwaliteit van bezoekers afkomstig vanaf advertenties. Daarbij gaat het hoofdzakelijk om klikfraude. Google centreert alle informatie rondom de kwaliteit van kliks...