door Eduard Blacquière | jan 22, 2008 | Google
Ja, je leest het goed. Google, het bedrijf dat groot is geworden ZONDER reclame te maken, lijkt nu steeds meer een “gewoon” bedrijf te worden. Gisteren is onder andere op Radio 1 en 3FM een commercial van Google te horen geweest waar het...
door Eduard Blacquière | dec 21, 2007 | Google, Overname & Partnerschap
De handelswaakhond van de VS, de Federal Trade Commission (FTC), heeft Google goedkeuring gegeven om advertentie serving bedrijf DoubleClick over te nemen. De overname is nog niet definitief rond, omdat de EU ook nog goedkeuring moet geven (uiterlijk begin april...
door Eduard Blacquière | mei 16, 2007 | Google
Google ondergaat vandaag één van de meest radicale wijzigingen in de zoekresultaten van de zoekmachine van Google tot nu toe. Google lanceert ‘Google Universal Search‘, waarbij Google de zoekresultaten van afbeeldingen, maps, video, boeken, blogs en nieuws...
door Eduard Blacquière | aug 31, 2007 | Google, Google Adwords, yahoo, zoekmachine adverteren
Zowel Google als Yahoo! hebben een website geopend wat als informatie centrum dient voor alles rondom de kwaliteit van bezoekers afkomstig vanaf advertenties. Daarbij gaat het hoofdzakelijk om klikfraude. Google centreert alle informatie rondom de kwaliteit van kliks...
door Eduard Blacquière | nov 14, 2007 | Google, Google Adwords, zoekmachine adverteren
Gisteren heeft Google de definitie van een klik op een advertentie in het inhoudsnetwerk (Google AdSense) gewijzigd. Dit zal leiden tot een verhoging van de kwaliteit van de kliks (en dus van de bezoekers), maar het aantal kliks en de CTR zal dalen. Google AdSense,...
door Eduard Blacquière | mei 25, 2007 | Google
Google heeft, zoals beloofd op de Searchology dag, Cross Language Information Retrieval (CLIR) gelanceerd, zo maakt Google gisteren bekend. Wat is Cross Language Information Retrieval (CLIR)? Cross Language Information Retrieval (CLIR) vertaalt zoekresultaten in een...