23 februari 2009 | Trends & Ontwikkelingen | 0 Reacties
Alain Sadon vroeg me om op zijn SEOguru forum enkele vragen te beantwoorden, opgesteld door Bart Laugs (student Media and Entertainment aan de Hogeschool Breda), over de toekomst van zoekmachines. Onlangs beloofde ik nog in “Zoekmachinemarketing trends 2008, had... Lees meer
21 februari 2009 | yahoo, zoekmachine adverteren | 0 Reacties
“Blended Search” (Google noemt het Universal Search), waarbij andere soorten content dan tekst in de zoekresultaten terugkomen, is wat mij betreft één van de belangrijkste ontwikkelingen in zoekmachine-land. Blended/Universal Search heeft alleen invloed op... Lees meer
31 januari 2009 | Google | 0 Reacties
Vanmiddag was Google’s zoekmachine stuk. Wereldwijd! Bij elke zoekopdracht in Google werden alle zoekresultaten als onbetrouwbaar gemarkeerd. Dit betekende dat alle websites NIET meer bereikbaar waren via Google! Zelfs Google zelf niet 🙂 Update Er is zelfs een... Lees meer
22 januari 2009 | Congres & Evenement | 0 Reacties
Je vraagt je misschien af: wanneer is dit jaar het zoekmachinemarketing congres “Speld in Hooiberg”? De afgelopen jaren was het begin februari altijd raak, maar we leven alweer medio januari en er is nog niets bekend. Tot nu… Search Engine Strategies... Lees meer
20 januari 2009 | Bloggen, SEO | 0 Reacties
Zoals ik vanmorgen al schreef op m’n onlangs gelanceerde Engelstalige blog EduardBlacquiere.com, ben ik genomineerd voor een SEMMY! Mijn artikel “Measuring SEO: why rankings are worthless“, wat ik schreef op het blog van Joost de Valk, is genomineerd... Lees meer
20 januari 2009 | Social Media | 0 Reacties
A.s. donderdagavond om 20:00u vindt er live een “webinar” plaats over SEO & Social Media. Dit is een initiatief van de Belgische SEO’er Dave Lorrez, die mij heeft gevraagd om als expert te komen opdraven. Dit is het 1e live webinar dat Dave... Lees meer
12 januari 2009 | Trends & Ontwikkelingen | 0 Reacties
Had ik gelijk met mijn visie op de zoekmachinemarketing trends voor 2008? Nu kunnen we terugkijken en zien hoe het werkelijk is gegaan. Het gaat me helemaal niet om mijn gelijk overigens, maar wat is de waarde van (voorspelde) trends als je ze niet achteraf... Lees meer
7 januari 2009 | Google, SEO | 1 Reactie
Op blogs waar veel over zoekmachine optimalisatie (SEO) wordt geschreven, lees ik vaak klachten van mensen over de natuurlijke zoekresultaten van Google. Soms terecht; soms niet. Zou het commentaar geven op blogs helpen? Of zouden de Googlers je artikelen op je... Lees meer
6 januari 2009 | Persoonlijk | 0 Reacties
Doe je iets in online? Dan kan je de Nieuwjaarsborrel niet gemist hebben, georganiseerd door IAB, IPAN, STIR en 212 Amsterdam op 13 januari vanaf 19:00u in Panama. Vandaag hoorde ik dat er 1.100 aanmeldingen waren en 800 plaatsen, dus het zit redelijk vol 🙂 Ik ben er... Lees meer
2 januari 2009 | Google | 0 Reacties
Het ooit onaantastbaar lijkende Google heeft het niet makkelijk. Dat bedoel ik uiteraard in vergelijking met het bedrijf zelf. Want Google is nog steeds de meest dominante zoekmachine wereldwijd. En dat zie ik voorlopig ook niet veranderen. Maar de groeicijfers van... Lees meer
1 januari 2009 | Persoonlijk | 0 Reacties
Hierbij even een kort maar niet minder gemeend bericht om jullie een “Search-a-licious” 2009 te wensen!!! 🙂 Ik wens jullie een gezond en wensvervullend nieuwjaar! Dankjewel dat jullie afgelopen jaar de weg wisten te vinden naar EdWords.nl! Elke bezoeker,... Lees meer
25 december 2008 | zoekmachine marketing | 0 Reacties
Er zijn al veel blogs over zoekmachinemarketing, met name internationaal. Maar toch is er nog ruimte voor een blog. Er wordt namelijk niet veel geschreven over zoekmachinemarketing op Europees niveau. En dat is precies waar SearchCowboys.com komt kijken! SearchCowboys... Lees meer
9 december 2008 | yahoo | 0 Reacties
De crisis bij Yahoo heeft ook Nederland bereikt: Yahoo sluit het Nederlandse kantoor. De activiteiten van Yahoo in Nederland gaan echter onveranderd door. Vandaag sprak ik Floris Bartels van Yahoo Nederland hierover. Per 1 januari 2009 sluit het kantoor van Yahoo in... Lees meer
2 december 2008 | SEO | 0 Reacties
De Google oprichters Larry Page (triviant vraag: waar komt de naam PageRank vandaan? 😉 ) en Sergei Brin stellen in hun originele paper: “Een webpagina moet in de index van Google zijn opgenomen om PageRank te verzamelen en door te kunnen geven.” Indexatie... Lees meer
24 november 2008 | Google Adwords | 1 Reactie
Er stoort mij iets aan Google AdWords, het advertentieprogramma van Google. Het advertentiesysteem is namelijk niet transparant, terwijl Google dit wel beweert! Laat er geen misverstand over bestaan dat ik Google AdWords een zeer goed en revolutionair... Lees meer
17 november 2008 | Congres & Evenement | 0 Reacties
Er zijn al genoeg uitdagingen om hoog in de natuurlijke zoekresultaten van zoekmachines te komen in Nederland, laat staan hoe je internationaal zoekmachine optimalisatie of SEO bedrijft. Internationale Zoekmachine-Optimalisatie (SEO) Zoals je misschien weet, was ik... Lees meer
5 november 2008 | Google, Overname & Partnerschap, yahoo | 0 Reacties
In de soap waarbij Microsoft Yahoo wilde overnemen, leek Google er met de buit vandoor te gaan door een advertentieovereenkomst te sluiten met Yahoo. Maar adverteerders waren daar niet blij mee en ook de mededingingsautoriteiten gingen de deal grondig onderzoeken.... Lees meer
5 november 2008 | Congres & Evenement | 0 Reacties
Na de keynote presentatie van Microsoft, waarin ze hun tools voor webmasters (focus op zoekmachine optimalisatie, SEO) en adverteerders (focus op zoekmachine adverteren, SEA), startte Andy Atkins-Kruger (managing director van WebCertain) de sessie “The Global... Lees meer