logo online marketing blog kermisBinnenkort vindt er weer een online marketing blogkermis plaats.

Dit maal is Wilco de Kreij op onlinebizz.nl de gastheer (zie zijn aankondiging).

Een blog kermis?

Een blog kermis is een rondtrekkend fenomeen, analoog aan een ‘offline’ kermis.

De kermis wordt gehouden vanaf een gast-blog, de organisator, die alle ‘attracties’ (online marketing artikelen) tentoonstelt!

Van 2006 t/m 2008 deed ik al meerdere keren mee aan de online marketing blog kermis en nu weer 🙂

De kermis gaat altijd over het onderwerp online marketing en brengt recente artikelen over dat onderwerp samen.

De kermis vindt elke editie op een ander blog plaats, zodat de lasten van het organiseren en de baten van het extra verkeer verdeeld worden.

Hoe werkt een blog kermis?

In een notendop werkt een blog kermis alsvolgt:

  • Je stuurt als blogger jouw attractie (artikel) naar het gastweblog
  • Het gastweblog voegt alle artikelen samen, inclusief link en omschrijving, wat de blog kermis vormt.
  • Alle deelnemende bloggers promoten op hun blog de blog kermis.

Doel van blog kermis

Het doel van een blog kermis is om lezers met nieuwe, goede, gerelateerde blogs kennis te laten maken over een bepaald onderwerp, in dit geval online marketing.

Daardoor krijgen bloggers natuurlijk aandacht en daarmee nieuwe lezers. En de lezers vinden op één plek interessante artikelen over online marketing.

Eerdere edities Online Marketing Blog Kermis

Zoals gezegd, is er vanaf 2006 al meerdere keren een blog kermis georganiseerd.

Een overzicht:

  1. Usarchy (Ruben Timmerman, 2006)
  2. Winkwaves (Rene Jansen, 2006)
  3. Enthousiasmeren (Erno Hannink, 2006)
  4. Netlash (Bart de Waele, 2006)
  5. Kletskous (Catharina Bethlehem, 2006)
  6. Karel Geenen (2007)
  7. Usarchy (Ruben Timmerman, 2008)
  8. Erno Hannink (Enthousiasmeren, 2008)
  9. André Scholten (AndreScholten.nl, 2008)

De kermis barst waarschijnlijk los in januari 2013, maar ik laat het natuurlijk weten als de blog kermis geopend is!