EdWords.nl - SEO & Search Blog
Achtergrond, handleidingen, & meer over zoekmachines en zoekmachinemarketing, door SEO specialist Eduard BlacquièreVerslag (3) SIGIR Industry Event – Vertical Search
Vorige week was ik de gehele dag aanwezig op de laatste dag van de SIGIR’07 conferentie die was omgedoopt tot ‘Industry Event‘ en volledig in het teken stond van Search. Dit derde verslag behandelt de ochtendsessie over Vertical Search.
Lees meerEdWords’ statistieken juli
Transparantie is wat mij betreft één van de belangrijkste eigenschappen van het internet. Mede daarom geef ik maandelijks inzicht in de statistieken van dit Zoekmachine Marketing Weblog EdWords.nl (op basis van Google Analytics).
Lees meerVerslag (2) SIGIR Industry Event – Consumer Search
Dit eerste verslag behandelt de ochtendsessie over Consumer Search, wat mij betreft het meest interessante onderwerp van deze dag. Een volledig overzicht van de sessies en links naar de verslagen vind je in het artikel Congres: SIGIR’07 – Industry Event (Search).
Lees meerVerslag (1) SIGIR Industry Event – Enterprise Search
Dit eerste verslag behandelt de ochtendsessie over Enterprise Search. Een volledig overzicht van de sessie en links naar de verslagen vind je in het artikel Congres: SIGIR’07 – Industry Event (Search).
Lees meerCongres: SIGIR’07 – Industry Event (Search)
ACM SIGIR is de belangrijkste internationale wetenschappelijke conferentie over ‘information retrieval’. Op deze conferentie komt toptalent uit dit onderzoeksgebied bijeen om informatie uit te wisselen over de inzichten achter de snelle ontwikkelingen in de wereld van zoekmachines, blogs, communities, social tagging en multimedia.
Lees meerDigg vervangt Google AdSense door Microsoft Advertenties
De populaire sociale nieuwssite Digg, met circa 17 miljoen unieke bezoekers per maand, maakt nu gebruik van de Google AdSense contextuele advertenties, maar vanaf augustus is Microsoft voor 3 jaar de nieuwe leverancier van contextuele tekst advertenties en display (grafische) advertenties.
Lees meerGepersonaliseerde Google Adwords advertenties door ‘previous query’
Google heeft personalisatie hoog op de agenda staan, zoals ook blijkt uit ontwikkelingen zoals de iGoogle startpagina en de migratie van de Google zoekgeschiedenis naar webgeschiedenis. Ook Google AdWords blijft daarbij niet buiten beschouwing. Zo kwam ik op via het... Lees meerGoogle resultaten tweede kwartaal 2007
Zojuist heeft Google haar resultaten bekend gemaakt van het tweede kwartaal van 2007, wat ook live te beluisteren was in een webcast.
Lees meerHandleiding: Google AdWords campagne optimaliseren
De in deze handleiding genoemde tips voor het optimaliseren van een Google AdWords campagne bieden bruikbare handvatten om een hogere advertentie positie, betere kwaliteitsscore en lagere kosten per klik te realiseren.
Lees meerEdWords.nl in Marcom Top 100
Sinds deze maand (juli 2007) is dit weblog opgenomen in de Marcom Top 100, een Top 100 van Nederlandstalige Marketing- en Communicatieblogs
Lees meerEdWords’ statistieken juni
Transparantie is wat mij betreft één van de belangrijkste eigenschappen van het internet. Mede daarom geef ik maandelijks inzicht in de statistieken van Zoekmachine Marketing Weblog EdWords.nl (op basis van Google Analytics).
Lees meerOnderzoek: marktonderzoek zoekmachine marketing Nederland 2007
Het marktonderzoek zoekmachine marketing is gebaseerd op 24 interviews die ik in de afgelopen maanden met plezier heb afgenomen bij diverse partijen, die in meer of mindere mate te maken hebben met zoekmachine marketing. Andere nationale en internationale onderzoeken ondersteunen het marktonderzoek waar mogelijk.
Lees meerTwee top engineers Google vertrekken
Google lijkt op veel fronten niet te stuiten getuige de vele ontwikkelingen en successen die Google boekt.
Lees meerGoogle breidt Pay Per Action test Google AdWords wereldwijd uit
Google breidt vanaf vandaag de Pay Per Action test voor Google AdWords wereldwijd uit, zo maakt Google bekend. Pay Per Action is een afrekenmodel waarbij de adverteerder pas betaalt bij een vooraf gedefinieerde gewenste actie (een conversie) op een website, van de inschrijving voor een nieuwsbrief tot en met een aankoop.
Lees meerHandleiding: Hoe werkt zoekmachine Google? Een kijkje in de keuken
Hoe werkt de zoekmachine van Google eigenlijk? De New York Times kreeg onlangs een kijkje in de keuken, waarbij Google meer dan ooit vertelde over de werking van de meest gebruikte zoekmachine van het meest begeerde bedrijf van dit moment.
Lees meerPrijs Google AdWords opgedreven door…Google?!
Dat Google in Google AdWords adverteert op zoekwoorden gerelateerd aan Google producten vind ik niet vreemd, maar Google lijkt nu een stapje verder te gaan met het inkopen van niet product gerelateerde zoekwoorden.
Lees meerHandleiding: Hoe werkt een zoekmachine?
Een zoekmachine is een instrument waarmee je informatie kunt zoeken in een bepaalde collectie van informatie. Tegenwoordig wordt met een zoekmachine echter meestal bedoeld: een webdienst waarmee met behulp van zoekwoorden kan worden gezocht in het gehele ‘World Wide Web’.
Lees meerOnderzoek: Yahoo! Search Marketing drukt kosten zoekmachine adverteren
Het nieuwe advertentie systeem van Yahoo! Search Marketing, beter bekend als Yahoo ‘Panama’, verlaagt de kosten voor zoekmachine adverteren, terwijl de kosten voor zoekmachine adverteren in het algemeen verder stijgen. Dit en meer concludeert het onlangs uitgevoerde ‘Search Trend Report’ onderzoek van Performics (de ‘performance marketing’ divisie van DoubleClick).
Lees meer