door Eduard Blacquière | sep 15, 2009 | zoekmachine adverteren
Vanaf vandaag breidt Marktplaats.nl hun AdMarkt advertentieplatform uit met AdMarkt Mini-advertenties. Kort gezegd is dit de ‘Google AdWords’ voor Marktplaats.nl. Wat is AdMarkt Mini? AdMarkt mini is, net als Google AdWords, een advertentieplatform waar je...
door Eduard Blacquière | feb 21, 2009 | yahoo, zoekmachine adverteren
“Blended Search” (Google noemt het Universal Search), waarbij andere soorten content dan tekst in de zoekresultaten terugkomen, is wat mij betreft één van de belangrijkste ontwikkelingen in zoekmachine-land. Blended/Universal Search heeft alleen invloed op...
door Eduard Blacquière | sep 21, 2007 | Google, Google Adwords, zoekmachine adverteren
Gisteren heeft Google laten weten dat de AdWords korting, bekend als BPF, die in Europa aan mediabureaus en zoekmachinemarketing bureaus wordt verleend vanaf 2009 wordt afgeschaft. Dit is een stap van Google die gevolgen zal hebben voor de markt van zoekmachine...
door Eduard Blacquière | jun 13, 2008 | Google, Google Adwords, Microsoft, Overname & Partnerschap, yahoo, zoekmachine adverteren
Het is weer roerig aan het Yahoo-front: Yahoo maakte gisteren bekend definitief niet verder te willen met Microsoft. Tegelijkertijd maakt Yahoo bekend een minimaal 4-jarige advertentie overeenkomst aan te gaan met Google. Wat zijn de details van de Yahoo-Google...
door Eduard Blacquière | jun 7, 2007 | Onderzoek, yahoo, zoekmachine adverteren
Het nieuwe advertentie systeem van Yahoo! Search Marketing, beter bekend als Yahoo ‘Panama’, verlaagt de kosten voor zoekmachine adverteren, terwijl de kosten voor zoekmachine adverteren in het algemeen verder stijgen en het rendement op zoekmachine...
door Eduard Blacquière | nov 21, 2007 | yahoo, zoekmachine adverteren
Aangezien Google in Nederland voor ruim 90% de meest gebruikte zoekmachine is, gaan ook verreweg de meeste advertentie euro’s naar het advertentie systeem van de zoekmachine, Google AdWords. Is het dan eigenlijk nog interessant om Yahoo! Search Marketing in te...