door Eduard Blacquière | jul 16, 2009 | zoekmachine adverteren
Een snellere laadtijd van een website zorgt natuurlijk voor een betere gebruikersvriendelijkheid. Maar wat is het effect op je SEA advertentiecampagne in zoekmachines? (en wat is de invloed op SEO?) Case: Shopzilla Aaron Peters stuurde me een interessante case door...
door Eduard Blacquière | feb 21, 2009 | yahoo, zoekmachine adverteren
“Blended Search” (Google noemt het Universal Search), waarbij andere soorten content dan tekst in de zoekresultaten terugkomen, is wat mij betreft één van de belangrijkste ontwikkelingen in zoekmachine-land. Blended/Universal Search heeft alleen invloed op...
door Eduard Blacquière | jun 13, 2008 | Google, Google Adwords, Microsoft, Overname & Partnerschap, yahoo, zoekmachine adverteren
Het is weer roerig aan het Yahoo-front: Yahoo maakte gisteren bekend definitief niet verder te willen met Microsoft. Tegelijkertijd maakt Yahoo bekend een minimaal 4-jarige advertentie overeenkomst aan te gaan met Google. Wat zijn de details van de Yahoo-Google...
door Eduard Blacquière | apr 17, 2008 | Google Adwords, zoekmachine adverteren
Begin deze maand werd bekend dat Google AdWords het vanaf 5 mei 2008 in de UK toestaat om te bieden op andermans merknaam. Daarmee wordt het beleid gelijk getrokken met dat in de US en Canada. Waarom staat Google bieden op merknaam toe? Het is dus mogelijk om te gaan...
door Eduard Blacquière | apr 14, 2008 | Google, Onderzoek, Trends & Ontwikkelingen, zoekmachine adverteren
Het lijkt erop dat de klikken op de advertenties van Google afnemen. De laatste maanden gaf onderzoeksbureau Comscore namelijk aan dat daar een daling plaatsvindt. Is dit schadelijk voor Google? Waarom nemen de ‘paid clicks’ af? En hebben we eigenlijk wel...
door Eduard Blacquière | apr 10, 2008 | Google, Overname & Partnerschap, yahoo, zoekmachine adverteren
Gisteren ging het (Nederlandse) nieuws op het gebied van zoekmachinemarketing natuurlijk over de overname van Checkit door Aegis Media. Maar ondertussen maakte Yahoo wel een opvallende samenwerking bekend: de zoekmachine start een test waarbij het advertenties van de...