door Eduard Blacquière | feb 15, 2007 | SEO
Wat is de Google Supplemental Index? Google maakt gebruik van een Main Index en een Supplemental Index. Google is echter minder streng voor een website in de Supplemental Index dan voor de opname van een webpagina in de Main Index. Een zoekresultaat uit de...
door Eduard Blacquière | feb 6, 2007 | SEO
In de afgelopen jaren is het Google link: command dè manier om te achterhalen welke links er verwijzen naar je website. Het probleem is echter dat deze command lang niet alle links toont, maar een sample van de backlinks. Nadat Google Webmaster Central in 2006 al veel...
door Eduard Blacquière | jan 8, 2007 | Google, SEO
De afgelopen dagen is er in Zoekmachine-Optimalisatie-land een discussie ontstaan over een post op Ekstreme.com waarin wordt aangetoond dat Google ook CSS en Javascript bestanden indexeert. Waarom zou Google dit doen? Een klein stukje de techniek in, gecombineerd met...
door Eduard Blacquière | dec 4, 2006 | SEO, zoekmachine adverteren
Zoekmachinemarketing, en dan zowel zoekmachine optimalisatie als het adverteren in zoekmachines, is op zich geen hogere wiskunde of ‘rocket science’. Waarom zou je zoekmachine marketing uitbesteden en niet zelf doen? Een aardige spreuk illustreert waarom...
door Eduard Blacquière | nov 28, 2006 | SEO
Vorige week schreef ik of er nog hoop is voor meta tags en vandaag weet DutchCowboys te melden dat ook Google het gebruik van de meta tag ‘description’ stimuleert. Eigenlijk wist je dit al wanneer je iets met Zoekmachine Optimalisatie doet, maar op SE...
door Eduard Blacquière | nov 24, 2006 | SEO
In de afgelopen jaren is er veel geschreven over de meta tags en met name dat het belang ervan voor de ranking in zoekmachines steeds verder afneemt. Iedereen die iets met zoekmachine optimalisatie doet is het daar over eens. Maar is dit op dit moment nog steeds...