door Eduard Blacquière | sep 15, 2013 | SEO
De trouwe lezers is het waarschijnlijk opgevallen: het is hier wat stiller de laatste maanden. M’n volgers op bijv. Twitter of Google+ weten al waarom: ik ben voor de 2e keer vader geworden! 🙂 Maar dat betekent natuurlijk niet dat de SEO ontwikkelingen ook stil...
door Eduard Blacquière | jul 7, 2009 | SEO
Vandaag vindt alweer de 11e Online Marketing Blogkermis plaats, ditmaal verzorgd door Marco Bouman, met het thema ‘online marketing voor ondernemers’. In mijn deelname ga ik in op enkele belangrijke zoekmachinemarketing tips voor MKB ondernemers (definitie...
door Eduard Blacquière | aug 14, 2012 | SEO
Gepagineerde content levert vaak een aantal SEO problemen op. Google heeft hier in september 2011 een oplossing voor gelanceerd: de HTML link elementen rel=???prev??? en rel=???next???. Wat is het effect hiervan op je SEO resultaten? En hoe gaat de Google crawler...
door Eduard Blacquière | nov 3, 2011 | SEO
Google verrijkt haar zoekresultaten met steeds meer informatie, bijvoorbeeld met beoordelingen van gebruikers. Deze uitbreiding noemt Google “Rich Snippets???. Maar wat levert dat op? Inhoudsopgave Ehh.. Google Rich Snippets? Rich Snippets aanmelden Rich Snippets...
door Eduard Blacquière | feb 25, 2013 | SEO
Een 301 redirect geeft net zoveel Google PageRank door als een normale link. Dat heeft Google vandaag via een video van Matt Cutts naar buiten gebracht. Veel SEO’s geloven dat je (extra) PageRank verliest bij een 301 redirect. Maar dat blijkt dus een mythe. 301...
door Eduard Blacquière | nov 5, 2009 | SEO
De titel van een webpagina (ook wel title, page title of browser title) wordt altijd 1-op-1 overgenomen in de zoekresultaten van zoekmachines. Mede daarom is de titel van een pagina ook één van de belangrijkste factoren bij zoekmachine-optimalisatie (SEO). Google...