door Eduard Blacquière | sep 17, 2010 | SEO
Wat gebeurt er met je Google ranking als je website down is? Onlangs maakte ik mee dat hierdoor een nummer 1 ranking in Google op een zeer competitieve zoekterm volledig wegviel. De learnings op een rij. 1e positie behouden Het gebeurde de financiële vergelijkingssite...
door Eduard Blacquière | jun 8, 2010 | SEO
Binnen zoekmachinemarketing gaat de meeste aandacht (lees: geld) naar zoekmachine-adverteren (Google AdWords). Maar wat is het effect van investeringen in zoekmachine-optimalisatie (SEO)? Dit blijf helaas vaak onderbelicht. En dat terwijl veruit de meeste (be)zoekers...
door Eduard Blacquière | jun 6, 2010 | SEO
Afgelopen vrijdag schreef linkbuilding specialist Wiep Knol een leuke blogpost over het visualiseren van data. Specifiek ging hij in hoe je SEO informatie over inkomende links fraai op een wereldkaart kunt presenteren (How to Create World Link Maps With Majestic SEO...
door Eduard Blacquière | apr 11, 2010 | SEO
Afgelopen vrijdag maakte Google bekend dat de snelheid waarmee een website laadt nu ook een ‘ranking’ factor is. Dat betekent dat de laadtijd van een site nu onderdeel is van het algoritme wat Google gebruikt om (natuurlijke) zoekresultaten te rangschikken...
door Eduard Blacquière | dec 29, 2009 | SEO
Zoekmachine Google lanceert de afgelopen weken werkelijk dagelijks het ene na het andere interessante product. Belangrijk vind ik met name de personalisatie van Google’s zoekresultaten voor iedereen (ook wanneer je niet ingelogd bent!), wat niet vaak genoeg kan...
door Eduard Blacquière | dec 22, 2009 | SEO
Al jaren wordt het succes van zoekmachine-optimalisatie, of SEO, bepaald aan de hand van posities op zoektermen in de natuurlijke zoekresultaten, ook wel “rankings” genoemd. Maar wat is nu echt het verschil tussen positie 1 en 2? En wat is het waard om...