door Eduard Blacquière | dec 28, 2013 | SEO
Als de locatie (URL) van een pagina verandert, dan stel je een permanente (301) redirect in. Hierdoor wordt alle SEO-waarde doorgegeven aan de nieuwe URL. Maar let op: als deze redirect niet naar een vergelijkbare, relevante pagina verwijst, dan behandelt Google dat...
door Eduard Blacquière | nov 29, 2013 | SEO
In januari presenteerde ik op het partner event van Bol.com al eens over 15 SEO-mythes en ik merk dat deze en andere misverstanden nog steeds de ronde doen. Dat er mythes bestaan is logsich, omdat we nu eenmaal te maken hebben met een ‘black box’: het algoritme van...
door Eduard Blacquière | sep 24, 2013 | Google, SEO, webanalytics
Sinds de introductie van Secure Search bestaat de vrees dat Google op een dag helemaal geen organische zoekwoorden meer doorgeeft aan meetsystemen. Deze dag is vandaag gekomen. Google bevestigt dat ze bezig zijn om ALLE zoekopdrachten via een beveiligde verbinding te...
door Eduard Blacquière | sep 15, 2013 | SEO
De trouwe lezers is het waarschijnlijk opgevallen: het is hier wat stiller de laatste maanden. M’n volgers op bijv. Twitter of Google+ weten al waarom: ik ben voor de 2e keer vader geworden! 🙂 Maar dat betekent natuurlijk niet dat de SEO ontwikkelingen ook stil...
door Eduard Blacquière | mei 31, 2013 | SEO
Je kunt zoekmachines – specifiek de zoekmachine processen, zoals crawling en indexatie – op verschillende manieren beïnvloeden. Hieronder een overzicht van de belangrijkste instructies en de (primaire) invloed op zoekmachine processen, ofwel het SEO...
door Eduard Blacquière | feb 25, 2013 | SEO
Een 301 redirect geeft net zoveel Google PageRank door als een normale link. Dat heeft Google vandaag via een video van Matt Cutts naar buiten gebracht. Veel SEO’s geloven dat je (extra) PageRank verliest bij een 301 redirect. Maar dat blijkt dus een mythe. 301...