door Eduard Blacquière | okt 24, 2007 | Google, SEO
Het is de laatste tijd rumoerig in search-land als het gaat om PageRank, met name in relatie tot Paid Links. Paid Links In april gaf Matt Cutts aan dat Google steeds actiever “jaagt” op paid links: betaalde links met het doel om de PageRank te verbeteren....
door Eduard Blacquière | okt 19, 2007 | SEO
Google Webmaster Central heeft enkele nieuwe functionaliteiten gelanceerd die je als webmaster nog meer inzicht geeft in hoe Google je website indexeert en rangschikt. Historische data meest uitgevoerde zoekopdrachten Je kon al in Google Webmaster Central zien voor...
door Eduard Blacquière | sep 5, 2007 | Onderzoek, SEO
Zoekmachine Marketing bureau Checkit onderzocht voor de tweede keer de online vindbaarheid van de 100 grootste adverteerders van Nederland (volgens Nielsen Media Research) bij zoekmachines. Slechts 8% blijkt goed vindbaar. De top 10 van de best scorende websites ziet...
door Eduard Blacquière | aug 23, 2007 | Google, SEO
Google heeft aangekondigd dat het stopt met het toewijzen van het label “Supplemental Results” aan zoekresultaten (in Nederland bekend als “Toegevoegde zoekresultaten”). Betekent dit dat de Supplemental Index weg is? Nee, de Supplemental Index...
door Eduard Blacquière | apr 11, 2007 | SEO
In November 2006 hebben Google, Yahoo en Live al aangekondigd dat ze het sitemap protocol ondersteunen en verder ontwikkelen, wat nu ook door Ask.com wordt ondersteund. Wat is een sitemap? Een sitemap is een gestandaardiseerde methode om webpagina’s via een XML...
door Eduard Blacquière | feb 16, 2007 | Google, SEO
Google biedt veel manieren om te achterhalen hoe Google jouw website heeft geïndexeerd. Zo is er het team van Google Webmaster Central, die fantastisch bezig zijn en vele tools ontwikkelen. Google heeft ook een Cheat Sheet opgesteld wat jou in staat stelt via...