door Eduard Blacquière | apr 14, 2008 | Google, Onderzoek, Trends & Ontwikkelingen, zoekmachine adverteren
Het lijkt erop dat de klikken op de advertenties van Google afnemen. De laatste maanden gaf onderzoeksbureau Comscore namelijk aan dat daar een daling plaatsvindt. Is dit schadelijk voor Google? Waarom nemen de ‘paid clicks’ af? En hebben we eigenlijk wel...
door Eduard Blacquière | feb 25, 2008 | Onderzoek
Zoekmachine optimalisatie (ook wel Search Engine Optimization of SEO) is de beste online tactiek, gemeten in “return on investment” of ROI, aldus een jaarlijks onderzoek van Marketingsherpa onder 421 marketeers die de internationale conferentie ad:tech...
door Eduard Blacquière | jan 24, 2008 | Onderzoek
Een onderzoek van Pulstracker in opdracht van het Nederlandse Toading onder ruim 100 Europese bedrijven toont aan dat het rendement op de investering (ROI) van zoekmachine adverteren is gedaald in de afgelopen 2 jaar. De meerderheid (71%) van de ondervraagde bedrijven...
door Eduard Blacquière | mei 11, 2007 | Onderzoek
Diverse onlangs in de VS afgenomen onderzoeken geven aan dat zoekmachine marketing hoog op de agenda staat van marketeers. Business Week Zo heeft Business Week samen met de New York American Marketing Association een recent onderzoek (Taking the Pulse of Marketing)...
door Eduard Blacquière | nov 3, 2006 | Onderzoek
In 2011 zullen Europese marketeers naar schatting 83 miljard uitgeven aan online adverteren, wat neerkomt op 8,3 procent van alle Europese uitgaven aan adverteren. Zoekmachine marketing wordt verwacht daar een aandeel van 49% in te hebben in 2011 (41% in 2005). Dit...
door Eduard Blacquière | okt 9, 2006 | Onderzoek, SEO
Ralph Ruyters heeft in samenwerking met zoekmachine marketing bureau Checkit een onderzoek gedaan naar de online vindbaarheid van de top 100 adverteerders in Nederland. Als onderdeel van de master Bedrijfscommunicatie en Digitale Media aan de Universiteit van Tilburg...