door Eduard Blacquière | sep 21, 2007 | Google, Google Adwords, zoekmachine adverteren
Gisteren heeft Google laten weten dat de AdWords korting, bekend als BPF, die in Europa aan mediabureaus en zoekmachinemarketing bureaus wordt verleend vanaf 2009 wordt afgeschaft. Dit is een stap van Google die gevolgen zal hebben voor de markt van zoekmachine...
door Eduard Blacquière | sep 19, 2007 | Google, Google Adwords, zoekmachine adverteren
Google lanceert vandaag wereldwijd Google Gadget Advertenties, een nieuwe vorm van interactieve advertenties voor het inhoudsnetwerk waarbij de (inter)acties van gebruikers meetbaar zijn. Wat zijn Google Gadget advertenties? De Google Gadget advertenties worden op...
door Eduard Blacquière | sep 17, 2007 | Google, Google Adwords, zoekmachine adverteren
Google is al zeker een jaar aan het testen met mobiele advertenties, maar sinds vorige week worden de mobiele Google AdWords advertenties extra gepromoot. Gratis t/m 18 november Zo ontvingen een selecte groep Google AdWords adverteerders een email van Google met de...
door Eduard Blacquière | aug 31, 2007 | Google, Google Adwords, yahoo, zoekmachine adverteren
Zowel Google als Yahoo! hebben een website geopend wat als informatie centrum dient voor alles rondom de kwaliteit van bezoekers afkomstig vanaf advertenties. Daarbij gaat het hoofdzakelijk om klikfraude. Google centreert alle informatie rondom de kwaliteit van kliks...
door Eduard Blacquière | jul 23, 2007 | Google Adwords
Google heeft personalisatie hoog op de agenda staan, zoals ook blijkt uit ontwikkelingen zoals de iGoogle startpagina en de migratie van de Google zoekgeschiedenis naar webgeschiedenis. Ook Google AdWords blijft daarbij niet buiten beschouwing. Zo kwam ik op via het...
door Eduard Blacquière | jul 9, 2007 | Google Adwords
Het beheren van een advertentie campagne in een zoekmachine is anno 2007 niet meer zo eenvoudig als het slechts enkele jaren geleden was. Het veilingsysteem waar de prijs per klik de positie bepaalde heeft plaatsgemaakt voor een biedsysteem op basis van relevantie en...