door Eduard Blacquière | apr 27, 2014 | Google Adwords, SEO, zoekmachine adverteren
Google maakt de ruimte waarin AdWords advertenties worden getoond steeds groter. Het gaat in kleine stappen, maar door de jaren heen is het duidelijk te zien. En dat heeft zeker invloed op de organische zoekresultaten, zoals het aantal organische zoekresultaten...
door Eduard Blacquière | mei 12, 2023 | SEO
De impact van AI op SEO. Hierover sprak ik vanmiddag met Roy Huiskes in een casual catch-up 🎙 We hadden het natuurlijk over de aankondigingen op Google I/O deze week, de impact van de nieuwe Search Generative Experience (SGE) op SEO traffic en CTR’s, op...
door Eduard Blacquière | mrt 31, 2023 | SEO
Onlangs werd ik uitgenodigd in de Inbound4cast podcast van Jerrel Arkes. Hij vroeg me naar mijn visie op SEO in 2023. Het werd een leuk gesprek over hoe SEO is veranderd in de afgelopen jaren. Zo ga ik onder meer in op de extra ‘E’ van Effort in E-E-A-T,...
door Eduard Blacquière | aug 31, 2021 | SEO
Sinds medio augustus past Google veel vaker de page titleDe title tag is een HTML element dat in de head-sectie van een HTML pagina geplaatst wordt. De page title bevat een korte beschrijving van de betreffende webpagina. van je pagina’s in de zoekresultaten...
door Eduard Blacquière | jun 12, 2018 | SEO, Trends & Ontwikkelingen
De veranderingen bij Google & het groeiend gebruik van Voice Search hebben impact op domeinnamen en hun vindbaarheid. Hierover mocht ik onlangs presenteren op de Dag van de Domeinnaam (daar vind je ook een kort verslag van m’n presentatie). De slides van...
door Eduard Blacquière | mei 31, 2013 | SEO
Je kunt zoekmachines – specifiek de zoekmachine processen, zoals crawling en indexatie – op verschillende manieren beïnvloeden. Hieronder een overzicht van de belangrijkste instructies en de (primaire) invloed op zoekmachine processen, ofwel het SEO...