door Eduard Blacquière | jun 21, 2009 | SEO
Soms is een kort bericht waardevoller dan een lang en degelijk artikel. Met name in een tijd waar onze aandachtsspanne afneemt door mediafragmentatie en diensten zoals Twitter. In dit artikel vond ik een eenvoudige maar duidelijke tabel die aangeeft wat een...
door Eduard Blacquière | jun 3, 2009 | SEO
Nofollow? Paid Links? PageRank sculpting? Hieronder mijn uitleg en een overzicht van een belangrijke ontwikkeling: Google gaat de waarde van nofollow devalueren. Achtereenvolgens beschrijf ik de volgende onderwerpen: Wat is nofollow? Wat is PageRank Sculpting? Wat...
door Eduard Blacquière | mei 29, 2009 | SEO
Zoals je misschien al wist, bijvoorbeeld via Twitter, was ik begin vorige week bij het zoekmachinemarketing congres Search Marketing Expo (SMX) in Londen. In november vorig jaar was ik ook bij SMX Londen en dit jaar vond ik het niveau nog hoger. Vorig jaar schreef ik...
door Eduard Blacquière | mei 15, 2009 | SEO
Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van zoekmachineoptimalisatie sinds zoekmachines de linkstructuur van het internet zijn gaan gebruiken om de relatieve ‘belangrijkheid’ van webpagina’s te bepalen. De linkbuilding ‘economie’ is met...
door Eduard Blacquière | jan 20, 2009 | Bloggen, SEO
Zoals ik vanmorgen al schreef op m’n onlangs gelanceerde Engelstalige blog EduardBlacquiere.com, ben ik genomineerd voor een SEMMY! Mijn artikel “Measuring SEO: why rankings are worthless“, wat ik schreef op het blog van Joost de Valk, is genomineerd...
door Eduard Blacquière | jan 7, 2009 | Google, SEO
Op blogs waar veel over zoekmachine optimalisatie (SEO) wordt geschreven, lees ik vaak klachten van mensen over de natuurlijke zoekresultaten van Google. Soms terecht; soms niet. Zou het commentaar geven op blogs helpen? Of zouden de Googlers je artikelen op je...