Over EdWords.nl

EdWords.nl is een Nederlandstalige blog over zoekmachines en zoekmachinemarketing (SEO en SEA), geschreven door mij, Eduard Blacquière.

In een notendop

Hieronder vind je uitgebreid wie ik ben en wat ik doe, maar hierbij alvast in een notendop:

Eduard Blacquière (1981) is Principal Consultant bij OrangeValley, gespecialiseerd in SEO. Hij heeft vanaf 2004 ervaring in zoekmachinemarketing (o.a. Outrider (GroupM/WPP) en Checkit/iProspect). Zijn jaarlijkse onderzoek naar de markt van zoekmachinemarketing in Nederland sinds 2007 wordt gezien als belangrijk onderzoek.

Als SEO specialist schrijft Eduard sinds 2006 over zoekmachinemarketing op zijn weblog EdWords.nl en op nationale weblogs als Marketingfacts, Emerce en Frankwatching. Ook is hij docent (o.a. LOI, Lectric, Beeckestijn) en spreker (o.a. Search Engine Strategies, Affiliate Dag, MARCOM). Eduard bekleedde bestuursrollen in de IAB Taskforce Search en is nu actief in de DDMA commissie Search. Vanuit deze rol is hij mede-organisator van het jaarlijkse Friends of Search congres.

(Klik hier voor een foto)

Opdrachtgevers

Eduard heeft voor veel grote en kleinere bedrijven in Nederland gewerkt als SEO consultant, waaronder Independer, Hunkemöller, ABN AMRO, Pathé, ANWB en de Belastingdienst.

“Ik wil je nog even extra bedanken voor je snelle schakelen en advies. Toegevoegde waarde is weer eens bewezen door jouw rol bij het constateren van het probleem, het aandragen van de oplossing en de hulp bij implementatie. Dank je wel!”
- Hans de Bruin, manager online marketing, Independer

Eduard Blacquière (a.k.a. EdWords)

In september 2006 ben ik begonnen met EdWords.nl. Deze naam komt van m’n bijnaam ‘EdWords’, wat fonetisch natuurlijk hetzelfde klinkt als AdWords, bekend als het advertentiesysteem van Google.

Deze bijnaam kreeg ik van mijn collega’s mee bij affiliate marketing bureau Testnet Online Advertising (later nog iFfiliate, inmiddels failliet), waar ik tussen najaar 2004 en voorjaar 2007 eindverantwoordelijk ben geweest voor de zoekmachinemarketing.

Marktonderzoek

In augustus 2007 ben ik afgestudeerd van mijn studie Small Business & Retail management aan de Hogeschool Rotterdam met een afstudeeronderzoek voor en bij zoekmachine marketing bureau Checkit, nu iProspect.

Het marktonderzoek is ook extern verspreid in het apart uitgevoerde en geschreven rapport marktonderzoek zoekmachine marketing Nederland 2007, wat wordt gezien als belangrijk onderzoek.

Outrider (GroupM/WPP)

Ik wilde als SEO specialist aan de slag en vanaf oktober 2007 t/m november 2009 ben ik met veel plezier werkzaam geweest als SEO Consultant bij zoekmachine marketing bureau Outrider, onderdeel van GroupM, de media-inkoop en mediaplanning tak van het grootste mediaconglomeraat ter wereld: WPP.

Bij Outrider heb ik voor de Nederlandse markt de dienst zoekmachine-optimalisatie (SEO) opgezet en uitgerold voor de klanten bij de GroupM aangesloten mediabureaus.

OrangeValley

Vanaf december 2009 ben ik werkzaam als SEO specialist (Principal Consultant) bij OrangeValley, gespecialiseerd in online rendementsverbetering middels on-site optimalisatie, waar ik verantwoordelijk ben voor alle zoekmachine-optimalisatie (SEO) activiteiten.

Sinds 2013 ben ik Principal Consultant. Naast mijn leidende rol op SEO-gebied ben ik verantwoordelijk voor de productontwikkeling van alle OrangeValley producten.

Bloggen

Naast mijn eigen zoekmachinemarketing blog schrijf ik ook voor marketing- en communicatie titels Marketingfacts, Frankwatching en Emerce. Ik heb veel geschreven voor DutchCowboys.

Docent

Naast dit alles ben ik ook docent op het gebied van SEO.

Ik ben docent bij Lectric Internetopleidingen, waar ik 2 dagen verzorg van de 6-daagse Leergang SEO.

Daarnaast heb ik voor de LOI, aanbieder van thuisstudies, de cursus zoekmachine-optimalisatie (SEO) ontwikkeld, onderdeel van de Cursus Zoekmachinemarketing. Ook heb ik het hoofdstuk “Search Engine Marketing” geschreven voor de HBO opleiding Online Marketing.

Ook geef ik regelmatig gastcolleges, bijvoorbeeld op Hogescholen, Universiteiten of andere instellingen, zoals het Instituut voor Bedrijfskunde (IBO) en Beeckestijn Business School.

Bestuurslid

Van 2009 t/m 2011 zat ik in het bestuur van de IAB Taskforce Search, waar ik verantwoordelijk was voor evenementen. In dat kader organiseerde ik het tweemaandelijkse zoekmachine marketing event Search Marketing Thursday. De missie van de taskforce Search is het bevorderen van de kennis, transparantie en innovatie in de Nederlandse markt voor zoekmachinemarketing.

Vanaf 2012 participeer ik actief in de commissie Search van DDMA, de branchevereniging voor dialoogmarketing.

Vanuit deze rol ben ik ook medeorganisator van het jaarlijkse Friends of Search congres.

Waar vind je mij online?

Contact

Neem gerust contact op voor vragen, opmerkingen en/of feedback.

Abonneer je op de RSS feed van EdWords.nl om op de hoogte te blijven van het laatste zoekmachine marketing nieuws.

Ed your service!

Eduard ‘EdWords’ Blacquière

Op pad
volgen
refresh

Reageer op "Over EdWords.nl"