2019: van bol.com tot Vattenfall – Mijn top projecten

,
2019: van bol.com tot Vattenfall – Mijn top projecten

Wat een jaar. 2019. M’n 2e jaar als ondernemer.

Trots dat ik dit jaar mocht werken voor mooie merken als bol.com, CLUSE, Independer, Jumbo, Kruidvat en Vattenfall.

bol.com – mensen maken het verschil

Het jaar mocht ik starten als interim Digital Marketing Manager bij bol.com. Samen met digital marketing specialisten werkte ik voor de clusters Speelgoed & Entertainment en Lezen & Leren.

Vanuit deze rol mocht ik in de opstartfase meewerken aan het eerste bol.com speelgoedboek. En wat mooi was het om te zien dat mijn eigen kinderen er net zoveel plezier mee beleefden als ikzelf 30 jaar geleden 😉

Mijn dochter leest het 1e bol.com Speelgoedboek

Ondanks de voorsprong in technologie en focus op schaalbaarheid, maken de mensen, de cultuur en de manier van samenwerken het verschil bij bol.com.

CLUSE – groei vs. focus

Tegelijkertijd was ik ook nog werkzaam als Digital Marketing Strateeg bij horlogemerk CLUSE.

Lessons learned zijn o.a. dat heel hard groeien de nodige uitdagingen met zich mee brengt, maar dat de juiste focus op klant, markt en product een sterk merk kan behouden en bouwen.

Nuon rebranding naar Vattenfall

Vanaf mei werd ik gevraagd om energieleverancier Nuon te helpen bij de rebranding naar (moederbedrijf) Vattenfall.

Alleen een rebranding is al uitdagend genoeg, maar dit moment werd ook aangegrepen om een volledig nieuwe site te ontwikkelen, van design en techniek tot tone of voice en merk positionering.

Tot begin 2020 blijf ik dan ook nog betrokken.

Maar we komen weer op het niveau van waar we de Nuon vindbaarheid achtergelaten hadden 🙂

De SEO vindbaarheid van Vattenfall komt na de rebranding weer op het van Nuon

Jumbo – Smulweb

In de zomer ben ik door supermarktketen Jumbo gevraagd om een strategie uit te werken voor de integratie van het overgenomen Smulweb. Dit jaar werken we aan de verdere SEO optimalisatie van Smulweb, waar ik nog steeds met veel plezier aan werk in samenwerking met Wouter.

Kruidvat

Het hele jaar door ben ik de vaste SEO adviseur voor drogisterijketen Kruidvat.

De succesvolle retailer maakt mooie stappen op het digitale vlak en het is leuk om mee te werken aan de doorontwikkeling van het e-commerce platform.

Independer – missie + mensen = succes

Dezelfde rol heb ik bij Independer, waarmee ik in 2020 straks 10 jaar(!) samenwerk.

Bijzonder om al lang betrokken te zijn bij dit mooie bedrijf, wat dankzij sterke missie en kernwaarden en de focus op de mensen en vooral de klant in staat is sterk te blijven groeien.

En dan zijn er nog kleinere opdrachten bij andere mooie bedrijven, die ik met net zoveel energie oppak!

Friends of Search – elk jaar groter

Natuurlijk ook het elk jaar groeiende Friends of Search congres (dank voor de altijd goede samenwerking Lennert, Merel en team!)

Spreker

En met enige regelmaat mag ik zelf een presentatie geven op congressen.

Zo mocht ik o.a. dit jaar het succesverhaal van CLUSE delen op het hoofdpodium van Digital Marketing live, gaaf om te doen en te delen!

Wat een jaar.

Gaaf dat ik voor deze en andere mooie bedrijven mag werken. Het ondernemerschap is dit jaar nog een stuk mooier geworden dan ik had durven hopen.

Ik wens iedereen een heel gezond, mooi en succesvol 2020! Ik heb er in ieder geval veel zin in!

Vaardigheden

, ,

Gepubliceerd op

19 december 2019

1 Reactie

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *