door Eduard Blacquière | jan 24, 2008 | Onderzoek
Een onderzoek van Pulstracker in opdracht van het Nederlandse Toading onder ruim 100 Europese bedrijven toont aan dat het rendement op de investering (ROI) van zoekmachine adverteren is gedaald in de afgelopen 2 jaar. De meerderheid (71%) van de ondervraagde bedrijven...
door Eduard Blacquière | sep 5, 2007 | Onderzoek, SEO
Zoekmachine Marketing bureau Checkit onderzocht voor de tweede keer de online vindbaarheid van de 100 grootste adverteerders van Nederland (volgens Nielsen Media Research) bij zoekmachines. Slechts 8% blijkt goed vindbaar. De top 10 van de best scorende websites ziet...
door Eduard Blacquière | jun 30, 2007 | Onderzoek
In het kader van mijn studie Small Business & Retail management aan de Hogeschool Rotterdam heb ik een uitgebreid marktonderzoek uitgevoerd naar de markt van zoekmachine marketing in Nederland anno 2007. Aanpak: uitgebreid ‘field research’ Het...
door Eduard Blacquière | jun 7, 2007 | Onderzoek, yahoo, zoekmachine adverteren
Het nieuwe advertentie systeem van Yahoo! Search Marketing, beter bekend als Yahoo ‘Panama’, verlaagt de kosten voor zoekmachine adverteren, terwijl de kosten voor zoekmachine adverteren in het algemeen verder stijgen en het rendement op zoekmachine...
door Eduard Blacquière | mei 11, 2007 | Onderzoek
Diverse onlangs in de VS afgenomen onderzoeken geven aan dat zoekmachine marketing hoog op de agenda staat van marketeers. Business Week Zo heeft Business Week samen met de New York American Marketing Association een recent onderzoek (Taking the Pulse of Marketing)...
door Eduard Blacquière | nov 6, 2006 | Onderzoek
Nadat vorige week bekend werd dat Zoekmachinemarketing tot 2011 gaat groeien naar 49% van de online advertentiekoek, publiceert AdAge het Search Marketing Fact Pack 2006 (PDF). Dit document beschrijft alle facetten en ontwikkekingen van zoekmachine marketing in de VS....