door Eduard Blacquière | dec 21, 2006 | Google, zoekmachine adverteren
Het onvermijdelijke is gebeurd: Google gaat het afrekenmodel CPA (Cost Per Action) integreren in het advertentie systeem voor haar adverteerders (via Google AdWords) en publishers/websites (via Google AdSense). Het programma (Content Referral network genaamd) draait...
door Eduard Blacquière | dec 15, 2006 | Microsoft, Overname & Partnerschap, zoekmachine adverteren
Vandaag maakt Baidu, de grootste en belangrijkste zoekmachine in China, bekend dat ze gesponsorde koppelingen (‘paid search ads’) gaan leveren aan de Microsoft services in China, waaronder MSN en Live. In de strijd tegen Google is deze strategische...
door Eduard Blacquière | dec 4, 2006 | SEO, zoekmachine adverteren
Zoekmachinemarketing, en dan zowel zoekmachine optimalisatie als het adverteren in zoekmachines, is op zich geen hogere wiskunde of ‘rocket science’. Waarom zou je zoekmachine marketing uitbesteden en niet zelf doen? Een aardige spreuk illustreert waarom...
door Eduard Blacquière | sep 29, 2006 | Onderzoek, SEO, zoekmachine adverteren
Volgens een rapport dat deze week is uitgekomen is er nauwelijks verschil tussen de conversie van onbetaalde zoekresultaten (Organic Search listings) en betaalde zoekresultaten (Paid Search listings). Ook is de conclusie dat het inzetten en combineren van diverse...
door Eduard Blacquière | sep 17, 2006 | Google Adwords, zoekmachine adverteren
Er wordt de afgelopen tijd veel geschreven over pay-per-call. Met name dat het een alternatieve inkomstenbron kan zijn voor Google en voor andere grote spelers op het Internet. Maar het kan simpeler… Zoals deze post op DutchCowboys.nl laat zien, kan een beetje...
door Eduard Blacquière | sep 17, 2006 | Google, Google Adwords, zoekmachine adverteren
Google test de plaatsing van AdWords om de zoekervaring voor de eindgebruiker te verbeteren. Op WebmasterWorld.com is er een discussie over gestart. Het gaat om het niet tonen van de ‘blauwe’ ads boven de organische zoekresultaten. Als een (be)zoeker...