door Eduard Blacquière | sep 12, 2006 | Google Adwords
Op www.sempunch.com staat een interessante post over 7 misvattingen over Google AdWords. Een vrije vertaling inclusief een achtste misvatting: Je kunt de slechte CTR geschiedenis van een keyword veranderen door het in een andere advertentiegroep te plaatsen Als de CTR...
door Eduard Blacquière | jul 9, 2007 | Google Adwords
Het beheren van een advertentie campagne in een zoekmachine is anno 2007 niet meer zo eenvoudig als het slechts enkele jaren geleden was. Het veilingsysteem waar de prijs per klik de positie bepaalde heeft plaatsgemaakt voor een biedsysteem op basis van relevantie en...
door Eduard Blacquière | jan 27, 2011 | Google Adwords
Update: Google heeft in een mail naar een selectie van adverteerders bevestigd dat deze wijziging er in de komende weken aankomt (met dank aan de reactie van Job-Jan). Update 2: Google heeft op het AdWords blog aangekondigd dat deze wijziging permanent wordt...
door Eduard Blacquière | jul 27, 2010 | Google Adwords
Het is zomer. Komkommertijd. Een mooi moment om een detail wijziging van Google uit te lichten. Vandaag zie ik in Google.nl dat de achtergrondkleur van AdWords advertenties (licht) rood is, of roze zo je wilt: Testen met achtergrondkleur In de beginjaren van Google...
door Eduard Blacquière | jan 31, 2010 | Google Adwords
Marktplaats.nl, onderdeel van Ebay, is een partij die naar mijn mening voorop loopt op het gebied van online marketing. Het is niet voor niets dat Marktplaats.nl bijvoorbeeld al enkele jaren geen zoekmachinemarkerketing bureau meer heeft. Ze hebben namelijk zelf al...
door Eduard Blacquière | nov 9, 2009 | Google Adwords
Stel: je wilt jouw product of dienst aanprijzen of zelfs direct verkopen via Google AdWords. Wat werkt dan het beste in je Google AdWords advertentie? Wel of geen prijs noemen? Wel of geen vraagteken gebruiken? Wel of niet gebruikmaken van “Keyword...