door Eduard Blacquière | nov 3, 2006 | Onderzoek
In 2011 zullen Europese marketeers naar schatting 83 miljard uitgeven aan online adverteren, wat neerkomt op 8,3 procent van alle Europese uitgaven aan adverteren. Zoekmachine marketing wordt verwacht daar een aandeel van 49% in te hebben in 2011 (41% in 2005). Dit...
door Eduard Blacquière | okt 9, 2006 | Onderzoek, SEO
Ralph Ruyters heeft in samenwerking met zoekmachine marketing bureau Checkit een onderzoek gedaan naar de online vindbaarheid van de top 100 adverteerders in Nederland. Als onderdeel van de master Bedrijfscommunicatie en Digitale Media aan de Universiteit van Tilburg...
door Eduard Blacquière | sep 29, 2006 | Onderzoek, SEO, zoekmachine adverteren
Volgens een rapport dat deze week is uitgekomen is er nauwelijks verschil tussen de conversie van onbetaalde zoekresultaten (Organic Search listings) en betaalde zoekresultaten (Paid Search listings). Ook is de conclusie dat het inzetten en combineren van diverse...