Zoekmachinemarketing is een vakgebied dat zich zeer snel ontwikkelt. Dat zal iedere lezer van EdWords.nl bevestigen. Als we alleen al kijken naar de advertentieoplossingen van Google, gegroepeerd in het systeem Google AdWords, heb je al een dagtaak om de ontwikkelingen te volgen.

Mede daarom hierbij een overzicht van de wijzigingen die er in de eerste helft van 2008 (ruim genomen, t/m juli) in Google AdWords zijn doorgevoerd, onderverdeeld in de volgende onderwerpen:

  • Kwaliteitsscore (laadtijd webpagina)
  • AdWords richtlijnen (url-beleid, bieden op merknaam)
  • Targeting (inhoudsnetwerk, sterk verbeterd)
  • Conversion tracking & optimization (website optimizer, conversion optimizer, Google affiliate netwerk)
  • Tools (zoekwoord tools

Het volledige en uitgebreide artikel, inclusief illustraties en links, heb ik eerder deze week geschreven voor Netters.nl: “Recap Google AdWords wijzigingen (1e helft 2008)