Het communicatie weblog Spotlight Effect heeft, in de personen van Ernst-Jan Pfauth en Peter Evers, de MarCom Top 100 een gezicht gegeven door alle 100 blogs enkele vragen te stellen.

De MarCom Top 100 is een overzicht van de 100 beste Nederlandstalige marketing- en communicatie weblogs, opgesteld door Marketingfacts.nl. De Marcom score wordt samengesteld op basis van de Google Pagerank, de Technorati Authority, de Marketingfacts waardering (door initiatiefnemers) en het aantal stemmen van Marketingfacts leden.

Spotlight Effect heeft veel tijd gestoken in de uitwerking van de vragen, waarvan het mooie resultaat in 4 artikelen is verwerkt.

Analyse MarCom Top 100

Het weblog BVLG heeft gisteren een uitgebreide analyse gepubliceerd van de MarCom Top 100. Met imposante grafieken worden de volgende conclusies onderbouwd:

De Marketingfacts waardering heeft de meeste invloed op de eindscore, gevolgd door de Google Pagerank. De Technorati Authority en het aantal stemmen van Marketingfacts leden hebben slechts een beperkte invloed.

Het is leuk om te zien dat de MarCom Top 100 in korte tijd is uitgegroeid tot een toonaangevende lijst in marketing-land. Het zou mooi zijn als er in de toekomst meer “meetlatten” kunnen worden toegevoegd aan de factoren, zodat er een meer nauwkeurige weging ontstaat.

EdWords.nl Zoekmachine Marketing weblog is sinds juli 2007 opgenomen in de MarCom Top 100.