Het AdWords team is de laatste tijd hard aan het werk!
Vorige week is er begonnen met het testen van sitegericht adverteren met AdWords campagnes op basis van CPC (cost per click) i.p.v. het huidige CPM afrekenmodel (afrekenen per 1.000 impressies/pageviews). Gisteren is er een Google AdWords Quality Score kolom toegevoegd en is er een budget analyser toegevoegd aan Google AdWords. Ook werd bekend dat het Quality Score algoritme wordt verbeterd.
Onderbreken van keywords en advertenties in Google AdWords
Sinds vandaag maakt Google AdWords het mogelijk om keywords, advertenties en sites te onderbreken, wat tot nu toe alleen op campagneniveau mogelijk was.
Het onderbreken van keywords (bij zoekwoordgericht adverteren) heeft als voordeel dat je sneller kunt inspelen op minimum bod veranderingen, waarbij je de keywords niet hoeft te verwijderen. Daardoor behoud je de Quality Score voor je zoekwoord wat tot een lager minimum bod leidt.
Het onderbreken van advertenties heeft het voordeel om te testen met advertentievarianten zonder dat de Quality Score van de advertentie verloren gaat.
Het onderbreken van sites (bij sitegericht adverteren) heeft het voordeel dat je op bepaalde tijden of dagen je advertentie kunt stopzetten op de geselecteerde websites.
Zie ook het Google Helpcentrum voor meer informatie over het onbreken van keywords, advertenties en sites.