Om consumenten, die steeds meer op internet kopen of zoeken naar informatie, te bereiken, verhogen marketeers hun online budgetten. Volgens de cijfers van Jupiter heeft 65 procent het budget dat aan zoekmachine marketing werd uitgeven in 2005 verhoogd.
Naast het feit dat er een toename is van het aantal consumenten op internet, zijn er ook andere factoren die zorgen voor een toename in de budgetten van zoekmachine marketing. Zo is er een stijging in het aantal verticale zoekmachines en portals, waardoor het online zoeken groeit, zowel in het aantal mensen dat zoekt, als in aantal zoekopdrachten.
Tegelijkertijd komen er ook nieuwe adverteerders bij. ‘De internetpenetratie groeide van 46 procent in 2004 tot 49 procent in 2005, en zal in 2011 58 procent bedragen’, aldus Jupiter. ‘Deze groei resulteert in een groeiend besef bij alle branches dat het belangrijk is om online media in de marketingmix op te nemen.’
Via Twinkle
Zie de categorie onderzoek op dit zoekmachine marketing weblog voor meer onderzoek over zoekmachines en zoekmachine marketing.