Ik kan je zelf vertellen dat je Friends of Search niet mag missen, bijvoorbeeld vanwege het beste programma ooit, extra masterclasses en gratis eten ’s avonds voor iedereen!

Maar als mede-oprichter en organisator ben ik natuurlijk bevooroordeeld 🙂

Dus ik kan beter de bezoekers van afgelopen edities aan het woord laten:

1. Wat vond je van de FOS edities waar je bent geweest?

Als eerst vroegen we aan de bezoekers naar hun mening over Friends of Search in het algemeen om je een goed beeld te geven van het evenement en de toegevoegde waarde. Drie quotes:

“Dit is één van de weinige evenementen waar ik nog naar toe ga. Om de doodsimpele reden dat dit een evenement is waar in mijn optiek de gepresenteerde kennis op een zeer hoog niveau ligt. Zowel van de sprekers als van het aanwezige publiek. Er wordt veel aandacht besteedt aan het uitnodigen van de juiste sprekers en de kwaliteit van de presentaties. Het zijn vaak geen verhalen die “we” al 10x gehoord hebben. Met name de “toepasbare kijkjes in de keuken” zijn waardevol i.v.m. de (vaak) directe toepasbaarheid.”
– Chief Digital Officer

“Bovenal leuk en interessant. Het evenement is goed georganiseerd. Je krijgt leuke inzichten van bepaalde sprekers om zaken op een andere manier te behandelen dan in je dagelijkse routine.”
– SEO Manager

“Mijn eerste FoS was 2016. Wat mij vooral opviel was dat je uit vrijwel iedere presentatie minimaal 1 learning kon halen om mee aan de slag te gaan. Waar veel evenementen achteraf gezien voornamelijk interessant zijn vanwege het “networking” aspect gaan presentaties bij dit evenement echt de diepte in en kun je er veel van opsteken.”
– Marketing Manager

2. Wat heb je uit de edities gehaald?

Wat levert een dag Friends of Search precies op? We vroegen de bezoekers wat zij uit Friends of Search hebben gehaald. Twee quotes:

“Teveel om op te noemen. Alle adviezen/kennis die gedeeld wordt kun je natuurlijk niet altijd 1 op 1 gebruiken, maar meerdere aspecten heb ik toch kunnen doorvertalen naar acties voor onze organisatie. Zo staat mij nog heel goed bij dat er vorig jaar een sessie omtrent pagespeed was waar zeer veel bruikbare tips werden gegeven om je sitespeed te verbeteren. Veel van deze tips hebben wij later doorgevoerd op onze website om zo onze laadtijd aanzienlijk beter te maken.”
– Online Marketeer

“Zowel bevestiging op het gebied van kennis, als inzicht in de werkzaamheden van de sprekers. Wat is de werkwijze van deze organisaties en hoe uit zich dat in de praktijk. Zowel in strategie, aanpak, communicatie als in het resultaat.”
– Chief Digital Officer

3. Zijn er zaken die je anders bent gaan zien of doen n.a.v. FoS?

We hebben het allemaal wel eens meegemaakt: je bent op een evenement geweest en een week later weet je niet te bedenken wat het evenement heeft gewijzigd aan je werkwijze of manier van denken.

Wij vroegen de bezoekers van Friends of Search of er een wijziging is geweest in hun handelen. Vier quotes:

“Yes, AdWords strategie anders aangepast naar aanleiding van een talk”- Online Strateeg
“Er zijn altijd wel bruikbare tips die je door kunt vertalen naar je eigen werk. De sitespeed wijzigingen zijn hier o.a. een voorbeeld van maar ook de presentatie van Marcus Tober (ranking factoren specifiek uitgelicht voor de NL markt) hebben zeker goede wijzigingen gebracht.”

– Online Marketeer

“Sinds mijn bezoek aan FoS volg ik ook veel sprekers op Twitter waardoor de stroom van kennis eigenlijk onophoudelijk is gebleken, FoS is dan toch weer het enige evenement in Nederland dat ik absoluut niet wil missen.”
– Marketing Manager

“Jazeker. Een goed voorbeeld is data. Iedereen weet wel dat data belangrijk is dat en dat we er “iets” mee moeten doen. De toepasbaarheid van data binnen organisaties (en disciplines) is iets wat op FoS 2017 goed naar voren gekomen is.”
– CDO

4. Waarom moeten anderen naar FoS komen 8 februari?

Twijfel je nog of je naar FOS wilt komen? We hopen je ondertussen overtuigd te hebben van de unieke kans om de beste search kennis te kunnen consumeren in eigen land tegen een zeer scherp tarief. Vanuit de bezoekers hierbij nog enkele uitsmijters van bezoekers:

“FOS is een zeer interessant evenement waar je in één dag op de hoogte gebracht wordt van de laatste ontwikkelingen op het gebied van SEO en SEA. De verschillende (inter)nationale sprekers zorgen voor een goede verdieping in verschillende onderwerpen waarmee jij jouw kennis kan verrijken en daarmee jouw bedrijf/klant verder kan helpen om online te groeien.”
– Online Marketeer

“Omdat dit het Search evenement van het jaar is in Nederland. In het buitenland heb je ook goede events, maar in Nederland is dit vrijwel het enige echte Search event.”
– Freelance Online Marketing

“Als je in NL als online marketeer werkt is dit het moment om geïnspireerd te worden te midden van je peers. Niet te missen, goede line-up en leuke en interessante talks.“
– Online Strateeg

“Ik vind Friends of Search altijd een toonaangevend en leerzaam congres voor de laatste ontwikkelingen op het gebied van search. Er zijn veel goede, internationale sprekers die allemaal vanuit een andere discipline hun visie geven op bijvoorbeeld content marketing, de customer journey en technische SEO. Ook leuk om op zo’n dag ervaringen uit te wisselen met mensen van andere bedrijven. Voor SEO en SEA-specialisten is het absoluut de moeite waard om dit congres te bezoeken.”
– Online Marketeer

Om je verder nog een indruk te geven, zo zag het er vorig jaar uit:

Genoeg redenen om Friends of Search te bezoeken dus 😉 En er zijn nog tickets te koop. Be there!