google_adwords_logo_smallGoogle AdWords voegt de komende dagen een nieuwe kolom toe aan AdWords die de Google AdWords Quality Score toont. Daarnaast wordt het AdWords Quality Score algoritme vernieuwd om de kwaliteit van de advertenties te verbeteren, zo meldt Google. Tenslotte is er een budget analyser toegevoegd aan Google AdWords die je helpt met het bepalen van het budget.

Google AdWords Quality Score kolom
De kolom die de Google AdWords Quality Score laat zien, moet de komende dagen voor iedereen zichtbaar zijn. De kolom toont de Google AdWords Quality Score voor de keywords en de advertenties op een schaal van 1-3: ‘Poor’, ‘OK’ of ‘Great’.

Daarnaast toont de kolom het minimale bod per keyword (voorheen alleen voor inactieve keywords) om het betreffende keyword te laten draaien. De keywords met de Google AdWords Quality Score ‘Great’ hebben een lager minimum bod dan keywords met de Quality Score ‘Poor’.

Wat mij betreft een goede ontwikkeling van Google AdWords om meer tranparantie te bieden naar de adverteerders. Ik denk dat het onlangs gelanceerde nieuwe advertentiesysteem van Yahoo! ook een rol speelt, aangezien dit advertentiesysteem een Quality Index laat zien op een schaal van 1-5. Google AdWords belooft in de nabije toekomst nog meer gehoor te geven aan de wens van adverteerders om meer transparantie te hebben.

Google AdWords Quality Score kolom

Vernieuwd Google AdWords Quality Score algoritme
Google AdWords vernieuwt de komende weken het Google AdWords Quality Score algoritme. De grootste verandering is de manier waarop Google AdWords omgaat met nieuwe keywords waar weinig data (geschiedenis) over beschikbaar is.

Tot nu toe ontvangen nieuwe keywords met weinig data automatisch een hoger minimum bod, maar het nieuwe algoritme geeft de adverteerder het voordeel van de twijfel. Waarschijnlijk zullen een aanzienlijk aantal adverteerders een verandering zien in het minimum bod van de keywords en de bijbehorende Google AdWords Quality Score.

Budget analyse
Google AdWords stelt je vanaf nu in staat om een budget analyse te doen. Direct onder je budget vind je een link ‘Aanbevolen budget weergeven’. Deze link activeert een analyse van het ingestelde budget en geeft een oordeel inclusief tips en meer informatie voor het instellen van het budget.

Google AdWords budget analyse

Via SearchEngineLand