door Eduard Blacquière | mei 18, 2007 | Microsoft, Overname & Partnerschap
Het schaakspel tussen de internetreuzen barst in alle heftigheid los. Google had de eerste meesterzet, waarna Yahoo als snel volgde. Microsoft was aan zet, maar WPP gooide roet in het eten. Microsoft slaat nu terug met een monsterzet: Het bericht van de overname van...
door Eduard Blacquière | mei 18, 2007 | Google, Microsoft, Overname & Partnerschap, yahoo
De online advertentiemarkt is behoorlijk in beweging de laatste tijd. Online adverteren lijkt helemaal hot gezien de forse overnames die er plaatsvinden. De klapper was natuurlijk de Google DoubleClick overname voor 3,1 miljard dollar. Maar ook Yahoo! bleef niet...
door Eduard Blacquière | dec 15, 2006 | Microsoft, Overname & Partnerschap, zoekmachine adverteren
Vandaag maakt Baidu, de grootste en belangrijkste zoekmachine in China, bekend dat ze gesponsorde koppelingen (‘paid search ads’) gaan leveren aan de Microsoft services in China, waaronder MSN en Live. In de strijd tegen Google is deze strategische...
door Eduard Blacquière | nov 7, 2006 | Lokaal & Mobiel, Microsoft
Er wordt veel geschreven en gepraat over Google Earth en Google Maps, maar ondertussen zit Microsoft niet stil: gisteren is de nieuwe versie van Virtual Earth gelanceerd, wat de Local Search toepassing is van Windows Live Search (voorheen MSN Search). Virtual Earth...
door Eduard Blacquière | okt 12, 2006 | Microsoft
Via SearchEngineWatch: de Live Search Blog plaatste enkele tips over hoe je jouw persoonlijke zoekmachine kunt maken met Live Search. De tool is een update van de Live Search Macros. Deze service stelt je in staat om een custom search engine te bouwen die...
door Eduard Blacquière | sep 26, 2006 | Microsoft
Zoals op www.redherring.com is te lezen, probeert Microsoft haar schaalvoordelen te benutten in het voordeel van adverteerders. Microsoft zei maandag dat het de advertising opportunities op diverse platforms zoals de Live Search engine en de Xbox game console wil...