Rondgeleid door Google hoofdkantoor, mijn indruk

Rondgeleid door Google hoofdkantoor, mijn indruk

Ik ben weer thuis. Terug na een rondreis van ruim 2 maanden 🙂 door Canada en Amerika. Vandaar dat het wat stil was hier op EdWords.nl. Maar eind mei had ik een afspraak op het hoofdkantoor van Google. Dat was niet het hoofddoel van m’n reis, maar ik was er toch...

Hummingbird 1 jaar later, wat merken we ervan?

In augustus 2013 heeft Google het volledige zoekmachine algoritme vervangen. Ja, volledig. Zeg maar een compleet nieuwe motor. Het nieuwe algoritme werd ‘Hummingbird’ genoemd, omdat Google belooft dat het algoritme precies en snel is. Nu we een jaar later zijn –...

Google plaatst 7 zoekresultaten op 1e pagina

Je hebt het misschien al gemerkt. Maar sinds kort toont Google steeds vaker 7 resultaten op de eerste zoekresultaten pagina (SERP). Voor de meeste zoekopdrachten geeft Google nog steeds de vertrouwde 10 zoekresultaten. Maar voor de zoektermen met een ‘navigatie...

Google Freshness case: nieuws Prins Friso

Google vindt de ‘Freshness’ van zoekresultaten steeds belangrijker. Hoe actueel of ‘fresh’ waren Google’s zoekresultaten in de uren nadat het nieuws van Prins Friso’s ski-ongeluk bekend werd? Een case met bevindingen en screenshots....

AdWords steeds prominenter, gevolgen voor SEO

Google is naast een zoekmachine natuurlijk een advertentiebedrijf. De focus op advertenties wordt echter steeds groter, waardoor de “normale” zoekresultaten steeds verder omlaag worden geduwd. Gaan zoekers hierdoor anders om met de zoekresultaten? En wat...