door Eduard Blacquière | feb 16, 2007 | Google Adwords, zoekmachine adverteren
Het AdWords team is de laatste tijd hard aan het werk! Vorige week is er begonnen met het testen van sitegericht adverteren met AdWords campagnes op basis van CPC (cost per click) i.p.v. het huidige CPM afrekenmodel (afrekenen per 1.000 impressies/pageviews). Gisteren...
door Eduard Blacquière | feb 15, 2007 | Google Adwords, zoekmachine adverteren
Google AdWords voegt de komende dagen een nieuwe kolom toe aan AdWords die de Google AdWords Quality Score toont. Daarnaast wordt het AdWords Quality Score algoritme vernieuwd om de kwaliteit van de advertenties te verbeteren, zo meldt Google. Tenslotte is er een...
door Eduard Blacquière | sep 17, 2006 | Google Adwords, zoekmachine adverteren
Er wordt de afgelopen tijd veel geschreven over pay-per-call. Met name dat het een alternatieve inkomstenbron kan zijn voor Google en voor andere grote spelers op het Internet. Maar het kan simpeler… Zoals deze post op DutchCowboys.nl laat zien, kan een beetje...
door Eduard Blacquière | sep 17, 2006 | Google, Google Adwords, zoekmachine adverteren
Google test de plaatsing van AdWords om de zoekervaring voor de eindgebruiker te verbeteren. Op WebmasterWorld.com is er een discussie over gestart. Het gaat om het niet tonen van de ‘blauwe’ ads boven de organische zoekresultaten. Als een (be)zoeker...
door Eduard Blacquière | sep 13, 2006 | Google, Google Adwords, zoekmachine adverteren
Wat is een goed aantal advertenties of advertentievarianten in een advertentiegroep van Google AdWords? Om deze vraag te beantwoorden is het interessant om eerst te kijken naar het doel van het gebruiken van meerdere advertenties per advertentiegroep. Het doel van...
door Eduard Blacquière | sep 12, 2006 | Google Adwords
Op www.sempunch.com staat een interessante post over 7 misvattingen over Google AdWords. Een vrije vertaling inclusief een achtste misvatting: Je kunt de slechte CTR geschiedenis van een keyword veranderen door het in een andere advertentiegroep te plaatsen Als de CTR...