ChainLinkbuilding is een belangrijk onderdeel van zoekmachineoptimalisatie sinds zoekmachines de linkstructuur van het internet zijn gaan gebruiken om de relatieve ‘belangrijkheid’ van webpagina’s te bepalen.

De linkbuilding ‘economie’ is met name gegroeid sinds zoekmachine Google PageRank introduceerde, hun eerste algoritme om zoekresultaten te rangschikken op basis van hyperlinks van en naar webpagina’s.

Linkbuilding in 2009

Maar is het focussen op PageRank nog steeds belangrijk bij linkbuilding in 2009, 10 jaar nadat Google PageRank heeft gelanceerd? Ik denk het niet.

Maar wat is dan wel belangrijk bij linkbuilding anno 2009?

Hierover heb ik een uitgebreid artikel geschreven op basis van een goede presentatie van Christoph Cemper op de onlangs in Amsterdam gehouden A4Uexpo conferentie.

De oplettende lezer heeft het artikel al gevonden op mijn Engelstalige blog:
7 golden rules of link building in 2009

(of op de voorpagina van de ‘Digg-achtige’ sociale search site Sphinn 🙂 ).