logo online marketing blog kermisVandaag is de 10e Online Marketing Blog Kermis van start gegaan met Patrick Kerssemakers als gastheer op zijn blog Just Ecommerce.

Wat is een blog kermis?

Een blog kermis is een rondtrekkend fenomeen, analoog aan een ‘offline’ kermis, waarbij de kermis wordt gehouden vanaf een gastweblog, de organisator. Daarbij schrijft het gastweblog een blog bericht met artikelen (de ‘attracties’) van de verschillende bloggers die meedoen aan de blog kermis.

De kermis heeft een bepaald onderwerp (in dit geval ‘Ecommerce’) en brengt recente artikelen over dat onderwerp samen. De kermis vindt meestal elke editie op een ander weblog plaats, zodat de lasten van het organiseren en de baten van het extra verkeer verdeeld worden.

Hoe werkt een blog kermis?

In een notendop werkt een blog kermis alsvolgt:

  • Je stuurt als blogger jouw attractie (artikel) naar het gastweblog
  • Het gastweblog voegt alle artikelen samen, inclusief link en omschrijving, wat de blog kermis vormt.
  • Alle deelnemende bloggers schrijven een bericht op hun weblog over de blog kermis.

Doel van blog kermis

Het doel van een blog kermis is om lezers met nieuwe, goede, gerelateerde weblogs kennis te laten maken over een bepaald onderwerp, in dit geval online marketing. Daardoor krijgen bloggers natuurlijk aandacht en daarmee nieuwe lezers.

Eerdere edities Online Marketing Blog Kermis

Aangezien dit de 10e Online Marketing Blog Kermis is, heeft de snelle rekenaar onder ons ontdekt dat er een 9-tal edities aan vooraf zijn gegaan:

  1. Usarchy (Ruben Timmerman)
  2. Winkwaves (Rene Jansen)
  3. Enthousiasmeren (Erno Hannink)
  4. Netlash (Bart de Waele)
  5. Kletskous (Catharina Bethlehem)
  6. Karel Geenen
  7. Usarchy (Ruben Timmerman)
  8. Erno Hannink (Enthousiasmeren)
  9. André Scholten (AndreScholten.nl)

10e Online Marketing Blog Kermis

Vandaag start dus de 10e Online Marketing Blog Kermis, waarbij Patrick Kerssemakers een mooie verzameling ‘attracties’ heeft verzameld.

Het artikel dat ik namens EdWords.nl Zoekmachine Marketing Blog heb ingezonden, is: SEO succes meten: waarom rankings waardeloos zijn.

Veel plezier op de Blogkermis!